A tramtrain-járatok harmada is kiesik a mozdonyvezetők csütörtöki sztrájkja miatt

Mint azt múlt héten megírtuk, a Mozdonyvezetők Szakszervezete a március 2-ai, szerdai napon eljuttatta az állami személyszállító vasúttársaságnak azt a dokumentumot, mely a március 10-én kezdődő sztrájk idején közlekedő vonatokat tartalmazza. A munkába járók kímélése, a társadalom tagjait érő kellemetlen hatások minimalizálása érdekében a munkabeszüntetés szervezői vállalták, hogy

  • a sztrájk első napján a Budapest-Keleti és Győr között, a Budapest-Déli és Székesfehérvár között, valamint a Budapest-Nyugati és Cegléd között félóránként közlekedő InterCity járatok minden második vonatának kivételével a teljes hálózaton minden belföldi vonat közlekedését vállalják;
  • a sztrájk további napjain a munkabeszüntetés végéig minden nap 0 és 9 óra, valamint 15 és 24 óra között a menetrendben meghirdetett valamennyi belföldi vonat közlekedtetését vállalják;
  • az orosz-ukrán háború miatt kialakult menekültválság enyhítése érdekében bevezetésre kerülő vonatok közlekedését folyamatosan biztosítják.

Ebből nem sok derül ki azonban a hétköznapi utas számára, mivel a vasúttársaság sem osztott meg konkrétumokat, még a március 7-ei tárgyalás eredményéről sem. Annyit azért lehet sejteni, hogy tulajdonképpen 9-től 15 óráig lesz sztrájk, a nap többi részében a meghirdetett menetrend szerint közlekednek a vonatok, köztük a vasútvillamos is. A Hódpress arról ír, hogy

a tramtrain-járatok harmada viszont kiesik a sztrájk miatt.

A lapnak Szóth Tibor, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének szegedi ügyvivője nyilatkozott. „A tram-train egy speciális helyzet, mert próbaüzemben közlekedik és nem megrendelt közszolgáltatás, ráadásul helyi és helyközi járat is egyben” – fejtette ki. Amennyiben nem születik egyezség a MÁV-val, csütörtökön megkezdődik a sztrájk, ami során a vasútvillamosok esetében a járatok csupán kétharmadát fogják közlekedtetni. A napi 25 járatból tehát március 10-től mindössze 17 jár majd.