Miként segíti a hétköznapi munkafolyamatokat a hitelkeret-figyelés? (X)

A modern vállalatirányítási rendszereket folyamatosan fejlesztik, új funkciókkal bővítik. Ezek a fejlesztések nagyobb cégek és kisebb vállalkozások életét is jelentős mértékben gördülékenyebbé teszik.

A hitelkeret-figyelésről dióhéjban

A D4S ERP rendszere is kapott a közelmúltban egy frissítéscsomagot. Ennek keretein belül elérhetővé vált a hitelkeret-figyelés. Ennek köszönhetően a céges partnereid számára beállíthatsz hitelkeretet. Ha ezt a keretösszeget elérik vagy túllépik, akkor kaphatsz róla értesítést a rendszeren belül, e-mailen, sőt, a partnered is kaphat róla üzenetet.

A frissítéssel együtt a D4S szoftverében a partnerek adatlapjai módosításon estek át. A Pénzügy fül teljesen átalakult. A hitelkeret mező üresen hagyása esetén a rendszer ezt a funkciót nemes egyszerűséggel figyelmen kívül hagyja. Mindez azt jelenti tehát, hogy ha szeretnéd, használhatod ezt a funkciót, de természetesen nem kötelező.

Amennyiben megadsz valamilyen értéket a hitelkeret mezőben, akkor a hitelkeret-figyelés máris aktívvá válik. A partnerednek csak addig lesz lehetősége halmozni a lejárt számláit, amíg el nem éri ezt a küszöbértéket. Ekkor a rendszer figyelmeztetni fog téged, amikor kiállítod neki a következő számlát.

Mi történik, ha eléri egy partner a hitelkeretértéket?

A döntés alapvetően a te kezedben van. A vállalatirányítási szoftverben beállíthatod, hogy ilyen esetben a rendszer a következő számla kiállításakor küldjön figyelmeztetést, vagy le is tiltsa azt az opciót, hogy az adott partnernek ki lehessen állítani új számlát. Ha a tiltást állítod be, akkor azonnali kiegyenlítésű fizetési mód esetén továbbra is ki lehet állítani új számlát, például ha készpénzzel fizet a partner.

A hátralékkal kapcsolatos tudnivalók

Amennyiben a partner lejárt számlái elkezdenek felgyülemleni, akkor hátralékot kezd számolni a rendszer. Ezt a mezőt lehetetlen kézzel felülírni, hiszen a rendszer automatikusan kiszámítja a rendelkezésre álló adatok alapján.

Haladékot is lehet adni

Minden számla rendelkezik egy lejárati dátummal. Lehetőséged van azonban arra, hogy adj néhány nap haladékot a partnered számára a számla kiegyenlítésére. Dönthetsz persze úgy is, hogy nulla nap haladékot állítasz be, így már a lejárat napján bekerül a számla összege hátraléknak. Egy nap haladék esetén értelemszerűen csak egy nappal később történik ez meg.

Kockázati besorolás

Az üzleti partnerek kapcsán be lehet állítani egy kockázati szintet. Ezeket a szinteket egy legördülő listából tudod kiválasztani.

Amit a lejárt számlák kapcsán tudni kell

Amennyiben egy partnerednek vannak lejárt számlái, azokat tételesen látni fogod. Ezek összegéből tevődik össze a hátralék. Akár arra is lehetőséged nyílik, hogy időintervallumra szűrj, a listanézetben pedig a számla sorszáma, lejárati dátuma, a bruttó összege és a pénzneme is egyértelműen fel van tüntetve.