Veteránjármű-kiállítás nyílt Makón, abban az épületben, melynek része az úgynevezett Ford-tűzfal. A veteránjármű-kedvelők helyi egyesülete az ingatlant rendbe hozta, és benne korabeli autószerelő műhelyt, illetve régi autókat, motorokat bemutató tárlatot rendezett be a város neves szülöttének tiszteletére, írja a Délmagyarország.
A szalagvágásra a városba látogatott Lázár János is, aki azt mondta, „autópárti vagyok, és büszke vagyok arra, hogy sok-sok kilométert levezettem balesetmentesen”. Ez merész kijelentés egy olyan minisztertől, aki azzal adta át a tram-train beruházást Szeged és Hódmezővásárhely között, hogy „a 21. század modern közlekedése a kötöttpálya lesz”.
Az építési és közlekedési miniszter mindenesetre megemlítette, szerinte össze kell férnie a kötöttpályás és az autós közlekedésnek, és úgy gondolja, továbbra is érdemes lesz a gazdagoknak drága, az alacsonyabb jövedelműeknek pedig olcsóbb kocsikat gyártani. Ugyanis hazánkon kívül kevés az olyan ország, ahol már most is a GDP 20 százalékát adja az autóipar, tette hozzá.
Természetesen ezt összekötötte a szegedi BYD-vel is, mint a miniszter fogalmazott, a hamarosan felépülő, két év múlva induló autógyárban több ezren fognak dolgozni, köztük alighanem több száz makói, Makó környéki ember is. „Messzire az juthat az életben, aki nem felejti el honnan jött” – tért aztán rá Galamb József történetére is, aki az Egyesült Államokban a Ford főmérnökeként járult hozzá a világ első népautójának megalkotásához.
„Sikeres üzletemberként is többször hazalátogatott szülővárosába, Makóra, ahol segítségével megnyitották a Ford első és egyetlen közép-európai képviseletét. Az autóipar és Galamb József szellemisége előtt tisztelegve a mai nap megnyílt a veteránjármű kiállítás Makón” – mondta a miniszter.
A nemzeti színű szalagot végül Lázár mellett Farkas Éva Erzsébet makói polgármester, Knezsik István és Szilágyi László, a Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesülete (MVKSE) elnöke vágta át.