Fenntartható, megújuló energiát használó és költséghatékony megoldásokat szeretének a közlekedésben Algyőn és környékén, írja a Délmagyar. Egyre nagyobb forgalomra kell számítani a településen és vonzáskörzetében, a munka elkezdődött, a lakosokat is megkérdezik.
Algyő önkormányzata a MOL Nyrt-vel és a Szegedi Közlekedési Kft-vel közösen tervezi újra a térség mobilitását, első körben egy elektronikus kérdőívezést végeznek a lakosság és az ipar körében november 15-e és december 15-e között.
A válaszokat kielemzik, aztán egy mobilitási tervet készítenek, egy fenntartható közlekedési tervet dolgoznak ki a jövőre nézve. Ezek után kezdődhet a megvalósítás, nagy hangsúlyt fektetnek majd a megújuló energiára és a költséghatékony megoldásokra is. Többek között azt is szeretnék, ha jobban benne lenne a köztudatban a roller és a kerékpár, ha elérhetőbbé válna a tram-train az algyőieknek, ha az ipari területek az autón túl más közlekedési eszközökkel is megközelíthetőek lennének.
A település alpolgármestere a Délmagyarnak elmondta, az európai közlekedési trendek, fejlesztési irányok alapján az elektromos közlekedés és a vezető nélküli járművek fejlesztése a célterület, ennek fejlesztésére, egy pilot projekt kialakítására a nagyközség területe alkalmas lehet.
Az önkormányzat arra számít, hogy az új híd elkészülte és a négysávosítása után megnövekszik majd a forgalom a 47-es főúton, de a tram-train kihasználtsága is folyamatosan növekszik, a megálló azonban a település szélén helyezkedik el, a megközelítése nem ideális. A vasútállomás mellett kerékpártárolót is kiépítettek, a község belterületén viszont nincs modern kerékpáros infrastruktúra.