A tram-train jócskán bekavart a békéscsabai vasútvonalnak, többet késnek a vonatok

Vasárnap volt olyan, amikor éppen három vonat is közlekedett Békéscsaba és Szeged között, ebből egy 6, egy pedig 8 perc késéssel, de nem ritka errefelé, hogy mire beér Szegedre a szerelvény, 30–40 perc lemaradást is összeszed a menetrendi tervezethez képest. A hvg.hu most összeszedte, hogy a magyarországi vasútvonalak közül melyek voltak tavaly a legproblémásabbak. Ezen a listán a Szeged–Békéscsaba vonal is előkelő helyet kapott.

Fontos azonban megjegyezni, hogy ez csupán a Mávinform hírei alapján összeállított hibalista, ezért lehet az, hogy tavaly sokkal több lett a hibapont a 2021-es adatnál, mivel valószínűleg az utastájékoztatás is javult azóta. A számításnál a baleset, vagy extrém időjárási esemény miatti leállásokat nem vették figyelembe, mivel az nem a MÁV sara. Kivéve ha télen a hideg, nyáron a meleg miatt volt gond.

A fentiek alapján a legproblémásabb vasútvonalak a következőképpen alakultak tavaly, ahol 80 ponttal bekerült a Szeged–Békéscsaba viszonylat is:

  1. Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony (223,5)
  2. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza (209)
  3. Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely (190,5)
  4. Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Gyékényes (153,5)
  5. Budapest–Győr–Rajka (133,5)
  6. Budapest–Pécs (110)
  7. Szeged–Békéscsaba (80)
  8. Budapest–Vác–Szob (72,5)
  9. Budapest–Lajosmizse–Kecskemét (70,5)

Mint a hvg.hu cikke megjegyzi, a tíz legproblémásabb listáján pont a Szeged–Békéscsaba vonal volt az, mely a tram-train beindulásával 2022-ben felkerült a top 10-be, és letaszította onnan a Székesfehérvár–Szombathely vonalat. Érdekesség, hogy a 80 hibapontból 18,5-et januárban gyűjtött össze a vonal, abban a hónapban csak a záhonyin volt nagyobb ez az érték. A listán egyénként a 11. helyet szerezte meg a Cegléd–Szeged vonal, vagyis a budapesti InterCityk pályája.

Fotó: Lázár János hivatalos oldala / Facebook

Ha úgy vizsgáljuk, hogy mennyi volt a 100 kilométerre jutó hibák száma, a lap összesítése arra jut, hogy itt már az 5. helyen végzett a tram-train vonalát is magába foglaló Szeged-Békéscsaba viszonylat:

  1. Nagyatád–Somogyszob (144)
  2. Budapest–Esztergom (118)
  3. Budapest–Vác–Szob (115)
  4. Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza (93)
  5. Szeged–Békéscsaba (82)
  6. Budapest–Lajosmizse–Kecskemét (72)
  7. Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely (72)
  8. Budapest–Győr–Rajka (70)
  9. Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony (67)

Erre a számításra azért volt szükség, mert nominálisan természetesen a legforgalmasabb és leghosszabb vonalakon a legnagyobb az esély, hog valami hiba fellép, így ezzel némileg árnyaltabb lett a kép. Az összesítés szerint míg 2021-ben még hat nap akadt, amikor egyetlen hibáról sem számolt be a Mávinform, 2022-ben már egy sem – utoljára 2021. május 24-e volt tökéletes a vasúton.

A továbbiakban a balatoni nyár miatti fennakadásokat, a kínos bakikat és furcsaságokat, valamint az idei halálos balesetek statisztikáit összeszedő cikket ide kattintva lehet elolvasni.