Több járat is kimaradt kedden az éppen egyéves tram-trainen, de a budapesti InterCityken is van fennakadás

A Mávinform szerint kedden délelőtt Nagykőrös és Kecskemét között meghibásodott a biztosítóberendezés, így a helyreállításig késésekre, 15–30 perccel hosszabb menetidőre lehet számítani a Cegléd–Szeged vonalszakaszon.

A Mávinform írta meg kedden reggel mindenféle bővebb okfejtés nélkül azt is, hogy

  • a Hódmezővásárhely vasútállomásról 5:01-kor és 7:19-kor Szegedre induló vasútvillamosok nem közlekedtek, az utasok a következő, a Hódmezővásárhely vasútállomástól 5:30-kor és 7:30-kor induló járművekkel utazhattak Szeged felé.
  • Ez azzal járt volna, hogy a szerelvényforduló miatt a Szeged vasútállomástól 6:45-kor és 8:22-kor induló vasútvillamos sem közlekedett, az utasok a a 7:16-kor és 8:45-kor induló járattal utazhattak Rókus vasútállomás, illetve Hódmezővásárhely felé.

Aztán frissítést is kiadtak a poszthoz, miszerint

  • mégsem a 6:45-ös, Szeged vasútállomásról induló tram-train, hanem a 6:16-kor induló maradt ki, helyette a korábbi tájékoztatással ellentétben a nagyállomásról 6:45-kor indulóval mehettek az utasok.
  • A Hódmezővásárhely vasútállomásról 7:19-kor Szegedre induló vasútvillamos helyett Rókus vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a Szeged vasútállomásról 8:22-kor induló vasútvillamos helyett teljes útvonalon vasútvillamost pótló villamos közlekedik.

Ezen felül friss hír, hogy további járatok is kimaradnak, mégpedig

  • a Hódmezővásárhely vasútállomásról 8:01-kor Szeged felé induló vasútvillamos sem közlekedik, a következő, a 8:30-kor indulóval mehetnek azok, akik utaznának. A kimaradó járatot a szegedi városi szakaszon villamossal pótolják.
  • Mint írják, a Szeged vasútállomásról 9:16-kor Hódmezővásárhely felé induló vasútvillamos (33030) nem közlekedik, helyette a szegedi városi szakaszon pótlóvillamos közlekedik. A Hódmezővásárhelyre utazók a Szeged vasútállomásról 9:45-kor induló vasútvillamossal (33032) utazhatnak.

Ez egyébként érdekes fejlemény így az egyéves évfordulóra, mert ha esetleg nem baleset történt – hiszen csak egyes járatok maradtak ki –, hanem meghibásodott egy szerelvény, azt elviekben gyorsan pótolni tudnák, mivel már Magyarországon van az összes megrendelt tram-train, többsége pedig elviekben alkalmas a közlekedésre.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Egy éve jár a vásárhelyi tram-train, az ország egyik legkülönlegesebb közlekedési eszköze

Napra pontosan egy év telt el azóta, hogy elindult a Szeged és Hódmezővásárhely között kiépült vasútvillamos, amelynek kivitelezése az első hivatali tollvonástól egészen odáig, hogy minden nap több szerelvénnyel, félóránként szállítja utasait a két város között, egy évtized telt el. Ideje összefoglalni, mi is történt a szegedi–hódmezővásárhelyi síneken az elmúlt egy évben.