Megállapodott a Spar és Munch ételmentő: mostantól Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen több Sparban is kedvezményes áron juthatnak a vevők még jó minőségű termékekhez – szól a Spar közleménye, melyet a Forbes hozott le.
Csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, zöldségek, gyümölcsök, magvak, gyümölcslevek, tejtermékek, tészták, csomagolt szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek kerülhetnek a Spar Munch meglepetés csomagjaiba, az eredeti ár akár harmadáért.
A Munch egy magyar ötletgazdák által létrehozott platform, amelyen keresztül élelmiszerláncok és vendéglátóipari egységek jelentős kedvezménnyel értékesíthetik az aznap el nem adott, de jó minőségű élelmiszereiket. Célja az élelmiszerpazarlás visszaszorításával a fenntartható, felelős élelmiszerkereskedelem, vendéglátás és fogyasztás népszerűsítése.
A Spar Budapesten a XI. kerületben 10, Szegeden 9, Hódmezővásárhelyen pedig 2 egységében indította el ezt a szolgáltatását.
A tervek között szerepel, hogy a tesztidőszakot követően újabb üzletek kapcsolódjanak be a kezdeményezésbe.
Mint írják, csak le kell foglalni a kiválasztott csomagot az előzetesen ingyenesen letölthető mobilalkalmazáson, vagy a honlapon keresztül, majd online ki kell fizetni, és egy előre megadott átvételi idősávban átvenni a kiválasztott üzletben. A Spar áruházaiban 4 féle csomagot lehet ilyen módon megmenteni – többek között pékárukat, gyümölcsöket, zöldségeket és hűtött árukat – mégpedig akár 66%-os kedvezménnyel. A nagyjából 3000 forint értékű élelmiszercsomagokhoz így 1000 forintért, az 1500 forint értékű csomagokhoz pedig 500 forintért lehet hozzájutni.
„Magyarországon már több mint 600 független és országos szinten jelen lévő üzlet csatlakozott a Munchhoz több mint 35 településről. A Spar csatlakozása bizonyítja, hogy a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőknek is egy jól kivitelezhető, valódi megoldást nyújt a pazarlás visszaszorítására a Munch, mely egyre népszerűbbé kezd válni a fiatalok, az idősek és a családok körében a jelenlegi gazdasági környezetben” – hangsúlyozta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója és kereskedelmi igazgatója.