A HódPress értesült arról, hogy kora délelőtt már meg is jött az utolsó, azaz a tizenkettedik tram-train is Szentesre, ahol már össze is szerelték.
Ezzel teljessé vált a tram-train flotta. Lázár János épp délelőtt posztolt arról, hogy érkezik a 12. jármű, ezért nemsokára sűríteni tudják a menetrendet a csúcsidőkben. A miniszter hozzátette, az elmúlt, kevesebb mint másfél hónap jegy- és bérletértékesítési adatai alapján augusztusban mintegy 150 ezer, míg szeptember első 10 napjában már közel 90 ezer utazásra került sor Szeged és Hódmezővásárhely között a tram-trainnel.
A vásárhelyi lap cikkében megemlítette, hogy eredetileg 17 milliárd 622 millió forintba került volna a projekt járműbeszerzése. Az elszállt forintárfolyam azonban újraírta a korábbi számításokat, ezért júliusban az árfolyamváltozás kompenzálása érdekében 3 milliárd 653 millió forinttal meg kellett emelni a keretet. Így 21 milliárd 275 millió forintot kell fizetni a szerelvényeket gyártó cégnek, euróban.
A HódPress képet is mellékelt a cikkhez, melyen az látható, hogy mostanra már össze is daruzták a három egységben, kamionnal érkező szerelvényt:
Fotó: HódPress
A tram-train beruházás során eredetileg 8 járművet vett a MÁV-Start, azonban volt egy 4 darabos opciós csomag is. A projektben végül megvették mind a négy extra járművet is, mely a menetrend sűrítésében jelenthet majd segítséget. Ebből épp ma szállították le a harmadik darabot.
Az alapmennyiséget, azaz a nyolc tram-traint még tavaly december 8-áig szállította le a Stadler, míg a kilencedik érkezése június közepén történt, addig a tizedik szerelvény július 6-án jött meg, a tizenegyedik pedig augusztus 18-án. Bár úgy volt, hogy várhatóan még a nyáron leszállítják az összeset, az utolsónál kérdéses volt, hogy bele fog-e férni augusztus végéig. Ez nem nagyon sikerült, mert végül szeptember 14-éig kellett rá várni.