Több napig kézzel állították a tram-train váltóját Vásárhelyen, mert elromlott az automata váltóállítás

Kézzel állították legalább két napig a kitérőt Hódmezővásárhelyen, a Kossuth téri megállóban a tram-train járművezetői, mivel elromlott az automata állítás – vette észre a HódPress.

A vásárhelyi lap azt írja, minden azon szerelvény előtt kellett kézzel átállítani a váltót, melyek a vásárhelyi nagyállomás felől jöttek a Kossuth téri megállóba, ahol a Szeged felől érkező járattal keresztezték egymást. Mindez az egyik belvárosi szakaszon, a Sparral szemközti körfogalomban, ahol addig blokkolja a forgalmat a jármű.

Ez az egyetlen kétvágányú rész egyébként Hódmezővásárhelyen belül, Népkertet és a nagyállomást nem számolva. A procedúra viszont nem számít rendkívülinek, ez sok helyen, még Szegeden is előfordul, hogy váltóvassal állít egyet a kitérőn a villamosvezető, ha éppen nem veszi a jelet az automata, vagy a manuális váltó esetén a megszokotthoz képest mások vágányra kell bejárni.

A MÁV-Start viszont ma délelőttre már elhárította a hibát Hódmezővásárhelyen.

Egyébként városi villamosvasútnál több helyen rugós váltót szoktak beépíteni pont a minél kevesebb hibalehetőség miatt. Ez azt jelenti, hogy a váltó mindig egyetlen irányba néz, mivel szinte mindig ugyanarra a vágányra érkezik a szerelvény. A másik vágányról érkező pedig „átváltja” a kerekeivel anélkül, hogy a vezető állítaná kézzel, majd áthaladás után visszarugózik. Ez azonban sínszállal szemben nem nagyon működik, ha az ellenkező irányba mennének, így ekkor kell kézzel váltani.

Fotó: HódPress