A vasúttársaság közleményében megemlíti, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos innovatív megoldás a kötöttpályás közlekedésben, átszállásmentes kapcsolatokat létrehozva segít abban, hogy az utasok autó helyett a közösségi közlekedést válasszák, közelebb hozta Hódmezővásárhelyt Szegedhez. Egyre többen választják a tram-traint, a legkedveltebbek a hivatásforgalmi járatok munkanapokon. A pontos, menetrendszerű működés biztosítja a kiszámítható közösségi közlekedést.
A Technológiai és Ipari Minisztérium, a MÁV-Start, a Szegedi Közlekedési Társaság és a Volánbusz egy Magyarországon eddig nem elterjedt, az utasok számára kedvező zónás tarifarendszert dolgozott ki. A zónarendszer figyelembe veszi az alkalmi és a rendszeres, a helyi és települések közötti, valamint a különböző közlekedési módok között váltó utasok igényeit is – írták.
Augusztus 1-jétől a TramTrain a korábbi, órás ütemű menetrendhez képest kora reggeltől késő estig jelentősen sűrítve, félórás követési idővel közlekedik. Fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon a peremidőszaki órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a TramTrain járatok üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek. A menetrendről és a díjtermékekről itt írtunk bővebben.
Egy hét alatt több mint 7 700 menetjegy és mintegy 1 100 bérlet és diákbérlet kelt el, de több mint 300 alkalommal éltek az utasok a kerékpár, illetve kutya jegyek vételi lehetőségével is. Az utasok a menetjegyek és bérletek több mint felét jegyértékesítő automatából vették, de 1 800 fölött van a MÁV App-ból indított sikeres vásárlások száma is. Utazás előtt érdemes időt szánni a jegyvásárlásra mindazoknak, akik számára eddig ismeretlenek voltak ezek a megoldások.
A jegyértékesítő automaták és a MÁV App biztosabb használatához segítséget nyújthat a következő film: