Vitézy Dávid tram-trainezett is egyet, ha már lejött a környékre

A Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára még délelőtt tartott sajtótájékoztatót arról, mivel is épül a szabadkai vasút, aminek szerb része már készen, felsővezetékkel várja, hogy a magyarok is elkészüljenek, és itt jelentette be, hogy augusztus 1-jével már tehervonatok közlekednek erre, Szegeden keresztül. Délutáni Facebook-posztjában azt írta, „ha már Röszke, akkor Szeged, ha már Szeged, akkor Hódmezővásárhely”, szóval ment egy kört a tram-trainnel ittjáratkor.

Vitézy szerint „kevés annál jövőbemutatóbb és innovatívabb dolog történt a magyar vasúton az elmúlt évtizedekben, mint ez a tram-train. Nem csoda, hogy még egy ilyen forró vasárnap délután is szinte minden ülőhely foglalt.”

A nyíltan közlekedésbarát Vitézy korábban is üdvözölte a tram-traint, annak indulásakor úgy fogalmazott, „végtelen számú kételkedő, a nagyobb léptékű vidéki közútfejlesztések ellenére az innovatív, új megoldást Magyarországra hozó és zöld kötöttpályás közlekedési fejlesztést megkérdőjelező »úgysincs rá pénz«, »úgysem lehet megcsinálni«, »csak álmodozás az egész«, »minek villamos egy megyei jogú városba« hangok ellenére jött létre kormányzati és európai uniós finanszírozásban Magyarországon az első ilyen üzem – ezúton is elismerésem a kitartásért, Lázár János részére.”

Szerinte Budapesten az igények volumene miatt a vasúti pályahálózat kapacitását nem lehet villamos méretű járművekkel elfoglalni, másutt sem igazán milliós városokban terjedtek el ezek a megoldások. „Viszont biztos vagyok benne, hogy sok más, egyre jobban elővárosiasodó magyar vidéki várostérség nézi majd irigykedve Debrecentől Miskolcig, de akár Győrtől Pécsig, amint beáll a mindennapos üzem Szeged és Hódmezővásárhely között és látszik a villamos és a vasút kombinációjának haszna.”