Ingyenes marad a tram-train, és sűrűbben sem fog járni

A nyári menetrendváltás a vasútnál június 18-án, szombaton lép életbe. A népszerű turisztikai helyeket lényegesen sűrűbben kiszolgáló menetrend augusztus 28-ig lesz érvényben. A nyári menetrend nagy változást hoz ugyan a balatoni vonatoknál, többek között a közvetlen szegedi Aranyhíd expressz is járni fog, de a tram-trainnél pont az a rendkívüli, hogy nem történik változás.

Még június elsején, szerdán este jelent meg cikkünk, amelyben arról írunk, hogy a jelenlegi, órás ütem helyett 30 percenként jár majd a tram-train június 18-ától, valamint várhatóan már fizetni is kell majd a szolgáltatásért. Azonban írásunk nyomán – mely más hírportálokéval is megegyező értesüléseinkről szólt – a TIM, vagyis a Technológiai és Ipari Minisztérium reagált azzal, hogy a leírtak „kizárólag zavarkeltésre alkalmasak”, és a találgatásokkal szemben nincs még végleges, eldöntött időpontja a díjfizetés bevezetésének.

Hozzátartozik a dologhoz, hogy nagy valószínűséggel a díjfizetés bevezetéséhez csatolják majd azt is, amikor az órás ütemes menetrend helyett a fél óránkénti közlekedésre állnak át, mely egyben már a próbaidőszak végét jelentené. Tehát korábbi írásunkkal ellentétben az ingyenesség marad, valamint a sűrítés sem fog megtörténni a nyári menetrend bevezetésével. Erre bizonyíték az a MÁV által kiadott menetrendi tájékoztató, mely június 18-tól december 10-ig, vagyis az éves menetrendváltásig érvényes.

Ebben semmi változás nincs a tram-traint érintően.

Ez alapján azt szűrhetjük le, amit egyébként mi is kaptunk információként, hogy ezáltal az ingyenesség, illetve az órás követés is megmarad legalább egészen a nyári menetrend lejártáig, vagyis augusztus végéig, már ha épp másképp nem rendelkezik közben a vasúttársaság, amire nem sok esély van jelenleg. Ennek oka információink szerint az, hogy egyelőre több járműnél is felmerülnek komolyabb műszaki problémák, illetve a 001-es még nem kapta meg az engedélyt az eltérő kerékprofil miatt, amit annak idején azért kapott Budapesten, hogy kiküszöböljék vele a kígyózó mozgást.

Úgy tudjuk, hogy a MÁV majd csak 12 jármű meglétekor fogja mindezt bevezetni, amelyek leszállítása a nyáron várható. Jelenleg 8 darab tram-train van huzamosabb ideje nálunk, ebből csupán 5 van menetkész állapotban. Az első tram-train a maradék négyből éppen csütörtökön érkezett Szentesre, ahol összeszerelték. Ám az a tény, hogy itt vannak, még nem jelent semmit: be is kell üzemelni őket, valamint meg kell kapják az engedélyt járművenként is a sikeres próbák után.

Azt az információt is épp a napokban kaptuk, hogy a sártói elágazásnál lévő síntörést is kijavíttatta a nyári menetrendre a MÁV, így a 60 km/órás lassújel is megszűnt; immáron akár teljes sebességgel, vagyis százzal is mehetnek a pálya érintett szakaszán, az algyői Tisza-híd közelében. A pályahibáról a lenti cikkünkben írtunk bővebben:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Egy megrepedt sínszál miatt lehet a hatvanas sebességkorlátozás a tram-train vonalán, a MÁV nyárra ígéri a javítást

Arról még mi számoltunk be tavaly, hogy nem indult zökkenőmentesen a tram-train utasüzeme: az eredetileg tervezett 100 kilométeres óránkénti sebesség helyett mindössze nyolcvanra voltak engedélyezve. Bár az ügy épp a minap látszik megoldódni járműoldalról, van még egy zökkenő: ugyanis pályaoldalon sem minden tökéletes, amiről az Átlátszó számolt be a minap.