Messze Mihálik Edvin költötte a legtöbbet a közösségi médiában a kampányhajrá során

Bár az igaz, hogy a Fidesz jóval több plakáthellyel és médiával rendelkezik, a mai választási kampányok elsőszámú helyszíne a Facebook. A jelöltek itt költik hirdetésre a legtöbb pénzt és itt érik el a legtöbb embert is. Megnéztük hát, a két szegedi választókerület jelöltjei közül ki mennyit költött Facebook-hirdetésekre a kampányhajrában.

Van a Facebooknak egy hirdetési összesítő oldala, az Ads Library, ahol akárki megnézheti, hogy egy adott oldal mennyi pénzért hirdetett a platformon 2019. április 15. óta összesen, illetve az elmúlt hét napban. Megnéztük szombaton este, szinte órákkal a választások előtt, hogy a két szegedi kerület két-két fideszes és egységben magyarországértes jelöltje mennyi pénzt költött március 25. és 31. között (ezt írja jelenleg elmúlt heti költésként az oldal).

Bartók Csaba (Fidesz; 1-es választókerület)
Március 25–31. közötti költés: 150.359 forint
Összes költés 2019 áprilisa óta: 926.981 forint

Szabó Sándor (Egységben Magyarországért; 1-es választókerület)
Március 25–31. közötti költés: 20.605 forint
Összes költés 2019 áprilisa óta: 485.434 forint

Mihálffy Béla (Fidesz; 2-es választókerület)
Március 25–31. közötti költés: 80.056 forint
Összes költés 2019 áprilisa óta: 454.215 forint

Mihálik Edvin (Egységben Magyarországért; 2-es választókerület)
Március 25–31. közötti költés: 670.574 forint
Összes költés 2019 áprilisa óta: 2.397.027 forint

Jól látszik, hogy Mihálik költekezése a legmagasabb 670 ezer forinttal, ő egyébként elsősorban olyan Facebook-bejegyzéseket hirdetett meg, amelyekben más, ellenzéki politikusokkal kampányol, illetve amikben összehasonlítják egymással a kormánypártok teljesítményét az ellenzék ígéreteivel.

A második legnagyobb költő érdekes módon nem ellenfele, Mihálffy Béla volt (ő a harmadik helyezett lett), hanem Bartók Csaba, aki 150 ezer forintjával így is jócskán elmarad Mihálik mögött. A fideszes jelölt számos olyan posztot hirdetett meg, melyekben más kormánypárti politikusok – úgy mint Gulyás Gergely vagy Kocsis Máté – mondják el kedvező véleményüket.

Megnéztük egyébként a hódmezővásárhely–makói, azaz a 4-es választókerület két esélyes jelöltje – úgy mint Lázár János és Márki-Zay Péter – költekezéseit is, ez azonban azért nem mérvadó, mert utóbbi miniszterelnöknek is indul, így nyilván nagyságrendekkel költött el több pénzt. Számszerűsítve: Márki-Zay március 25–31. között 18.914.990 forinttal gazdagította a Facebookot, Lázár pedig 183.091 forinttal.

A Szegederen vasárnap hajnaltól közvetítjük a választásokat. Ami komolyságot igényel, ott megadjuk a módját, emellett azonban beszámolunk olyan apróságokról is, amikkel máshol nem találkozhat az olvasó. Amennyiben szeretne a politikától független, objektivitásra törekvő forrásból tájékozódni, vasárnap kapcsoljon a Szegeder.hu-ra!