Botka: Nem tudom, erre volt-e nagyobb szükség vagy két-három Tisza-hídra

A Széchényi téren várta Botka László és Molnár Áron Márki-Zay Pétert, aki a tram-trainel érkezett Hódmezővásárhelyről. Az érkezést leginkább újságírók és riporterek várták, majd a beszédek alatt megjelent néhány arra tévedő érdeklődő is.

Miután Márki-Zay megérkezett, Botka László kezdte beszédét. Elsősorban köszönetet mondott a tram-train projekten dolgozóknak annak létrejöttéért, még Lázár Jánosnak is, majd leszögezte, hogy ő sosem vetette el eme közlekedési formula elindítását, bár úgy gondolja, hogy a legtöbb szegedi a harmadik hídnak jobban örült volna. Ennek ellenére boldog, hogy a 2011 óta dédelgetett vasútvillamos végre elstartolhatott, mert a tömegközlekedési újítások természetesen a város hasznára vannak, főként, ha környezetbarát megoldásról van szó.

Botka Lászlót Molnár Áron, Algyő polgármestere követte a felszólalók között. Szintén megköszönte a tram-train elindulását a projekten dolgozóknak és Lázár Jánosnak is. Ő személy szerint kifejezetten örül, hogy Algyőt is érintő beruházásról van szó, de reménykedik benne, hogy majd több megállóban is megállhat az új masina a településen belül, mivel szerinte túl messze van a vasútmegállótól a nagyközség ipari parkja.

Márki-Zay is üdvözölte Lázár projektjét, majd leszögezte ő is, hogy szintén örül a startnak. Úgy gondolja, hogy nagyszerű, hogy egy ilyesféle összekapcsoló járat nyílt a két megye jogú város között és az is, hogy bizonyos napokon késő esti járatok is indulnak majd. Szerinte lesz még alkalom, hogy igénybe fogja venni ezt a tömegközlekedési lehetőséget, lehet, hogy mondjuk a következő borfesztivál alkalmával. Majd elmondta néhány kifogásolni valóját.

Elsősorban a menetidőben vélt eltéréseket a Lázár által elmondottakhoz képest, illetve kevésnek találta az eszközön a kapaszkodókat az állva utazók számára. Molnárhoz hasonlóan szintén reménykedik benne, hogy Algyő több megállóval is gazdagodik majd az idők során és nem fogja jelentősen meghosszabbítani a közlekedés idejét. Leszögezte, hogy ő sem ellenezte soha a projektet, ellentétben Lázárral, aki 2017-ben korrupciót kiabálva akarta leállítani azt. Ezen kívül kritizálta a régi használt vasútsínek felhasználását, majd felszedését és a Lázár által beharangozott építési költségek növekedését is.

Problémásnak találja ezen kívül Hódmezővásárhely oldalról a közlekedésbiztonsági tényezőket, elmondása szerint több jelzőlámpa felszerelésére is lenne szükség, de szerencsére legalább tükröket elhelyeztek a problémásnak mondható szakaszoknál.

Arra a kérdésre, hogy lehet-e egy ilyen beruházást a megtérülése alapján mérni, azt mondta, szerinte nem lehet, mert néha meg kell olyan dolgokat valósítani, amire szükség van és nem fog megtérülni, de az viszont nincs rendben, hogy ezeket arra használják fel oligarchák, hogy pénzt lopjanak ki alóla. Ehhez hozzátette Botka László, hogy a megegyezések szerint mivel a MÁV az egyedüli üzemeltetője a tram-trainnek, így az adott településeknek infrastruktúrahasználati díjat fognak fizetni, de ilyen kifizetésről szóló dokumentumot ő még nem látott.

Fotó: Bálint András / Szegeder