A szerb vasúttársaság és Goran Vesić közműfejlesztési miniszter egyaránt azt állítja, hogy az omlásban érintett tetőszerkezetet nem újították fel, csak a homlokzatot és a belső részeket korszerűsítették. Ugyanakkor a közösségi médiában terjedő posztok képekkel igazolják, hogy korábban a felújításról szóló híradások a most 14 emberi életet követelő szerkezet újjáépítéséről is említést tettek. Egy mérnök, aki tanácsadóként vett részt a projektben, azt állítja, hogy rossz minőségű felújítási munkák zajlottak, és ezeket jelezte is az illetékeseknek.
A közösségi médiában számos kép és képernyőkép jelent meg, amelyeken a baleset előtti cikkekben „új acélmennyezetről” írtak. A baleset után azonban ezek a képaláírások megváltoztak, és már csak „felújított vasútállomás” szerepelt. Az eset nyomán visszaállították az eredeti képaláírásokat a gradnja.rs portálon.
Zoran Đajić mérnök az N1 szerb tévécsatornának adott interjúban azt állította, hogy a miniszter nem mond igazat, és igenis végeztek felújítást a szerkezeten. Đajić elmondása szerint 2023 márciusáig dolgozott tanácsadóként a projekten, és már akkor jelezte a problémákat. Az állomás régi szerkezetét a tetőre erősített kábelek tartották, amelyek Đajić szerint nem voltak képesek megtartani a tetőn elhelyezett márványelemeket. Erről tavaly jelentést is készített a minisztériumnak és a kivitelezőknek, azonban választ nem kapott.
A mérnök szerint a munkálatokat több helyen kontármódon végezték el: volt, hogy az alvállalkozók inkább lefestették az elemeket, mintsem kicserélték volna, és egyes helyeken valódi cement helyett cementeszsákokat helyeztek a márványelemek mögé.
Péntek esti helyszíni tudósításunk Újvidékről ide kattintva olvasható.
Legkevesebb tizennégy ember meghalt a vajdasági Újvidéken, amikor leszakadt egy hatvan éve fel nem újított tető a vasútállomáson. A miniszterelnök szerint a mai Újvidék egyik legnehezebb napja a világháború óta.