A Belgrád–Budapest gyorsvasút szerbiai szakaszáról nemrég részletesen írtunk, miután megnéztük az építkezést Topolyán. Most innen, néhány méterre a cikkhez készült fotóinktól került elő egy kép a szerb sajtóban, amin az látható, amint a topolyai vasúti aluljáróban bőséges mennyiségű esővíz áll.
Közlekedni még épp lehetett benne, de a mojabackatopola.rs fotóján nem épp az köszön vissza, amit egy újonnan épült aluljárótól várnánk. A Szabad Magyar Szó cikke szerint nagy mennyiségű csapadék esett szerdán éjszaka Topolyán, ezért alakult ki a jelenség, a helyieket mégis meglepte, hogy az újonnan épített aluljárót teljesen ellepte a víz.
A Belgrád–Budapest gyorsvasút kiépítésének keretében épült meg az aluljáró a Zentai úton, amit csütörtökön reggel is akkora víz borított, hogy csak a bátrabbak mertek áthaladni rajta.
A vajdasági magyar lap korábban is írt már hasonlóról egy szabadkai aluljáró kapcsán, amit a projekt keretében építettek újjá – és ahogy korábban évtizedek óta, úgy az átadását követően is megáll benne a víz egy-egy esőzés alkalmával.
A szerb oldalon már a 200 kilométeres óránkénti utazósebességre készülnek a vasúttal Szabadka és Újvidék között. Ezen a szakaszon több mint fél évvel a tervezett befejezés előtt készen lehetnek a gyorsvasút munkálataival. Belgrád és Szabadka között feleannyi lesz a menetidő vasúton, mint Budapest és Szeged között. A projektről szóló helyszíni beszámolónk alább olvasható.
Fotó: mojabackatopola.rs
Belgrád és Szabadka között feleannyi lesz a menetidő vasúton 2024 végétől, mint Budapest és Szeged között – pedig a távolság közel azonos.