Lengyelországból szállíthat szegedi gyárába alkatrészt a BYD

A kínai vállalat lengyel beszállítók bevonásával tervezi ellátni szegedi járműgyártó üzemét, bár az alkatrészek pontos természetét egyelőre homály fedi – írja a hvg.hu.

Michael Shu, a BYD európai ágának vezetője, aki korábban az Automotive News Europe lapnak nyilatkozott arról, hogy cége nem csupán egy Európában működő kínai autógyár szeretne lenni, hanem egy valódi európai vállalat, a héten Varsóban jelentette be, hogy május végétől kezdődően elérhetővé teszik a Seal, a Dolphin és az Atto 3 típusokat Lengyelországban.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Bár az árakat nem részletezte, megerősítette, hogy „a modellek annyiba fognak kerülni, mint más európai országokban”. A cégvezető emellett kiemelte, hogy Lengyelország jelentős szerepet játszhat alkatrészszállítóként, de további részleteket nem közölt, vagy azt, hogy melyik lengyel gyárból és milyen alkatrészeket szállítanának Szegedre.

A BYD, amely a világ egyik vezető elektromos járműgyártója, nemrégiben jelentette be, hogy Szegeden hozza létre első európai gyártóüzemét. Orbán Viktor miniszterelnök találkozóján a vállalat vezetőivel Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke a beruházást Magyarország gazdasági történetének egyik meghatározó eseményeként említette.