Megmentenék a Magyar Ede tervezte vasútállomást Horgoson, mely egykoron a szegedi elitnek épült

Arról számolt be a Vajdaságma hírportál, hogy Horgoson, a kamarási vasútállomásnál jártak a Szabadkai Községközi Műemlékvédelmi Intézet munkatársai, ugyanis a vasútállomás felújítását tervezik. Az intézet munkatársai aprólékosan lemérték az épület alapterületét, magasságát, minden jellemzőjét feljegyezték. Ezek alapján készülnek majd el a felújítási tervek és pénzügyi kalkulációk.

Azt írják, Magyarkanizsa község képviselő-testülete tavaly, az év utolsó napjaiban kérvényezte, hogy a szerb kormány ruházza át rájuk a horgosi-kamarási vasútállomás használati jogát. A szerb állami vasúttársaság állítólag nem volt érdekelt a romos épület felújításában, annak lebontása is szóba került már, viszont az épület felbecsülhetetlen építészeti értékkel bír:

tervezője ugyanis nem más, mint Magyar Ede,

akit a „magyar Gaudínak” is neveznek, és Szegeden nemrég teret neveztek el róla legismertebb műve, a Reök-palota előtt.

Bár a Szeged–Szabadka vasútvonal felújítása már lezajlott, az a vasútállomást nem érintette, mivel mára funkcióját vesztette.  A vasútállomást még az 1900-as évek legelején építették, amikor Kamaráserdő az egész környék egyik legnépszerűbb turisztikai központja volt. A XIX. és XX. század fordulóján az akkori szegedi elit és középosztály járt ki a fürdőhelyre szórakozni, oly sokan, hogy vasúti megállót kellett létesíteni.

Fotó: Facebook