Temesváron előbb lesz teljesen elektromos a közösségi közlekedés, mint Szegeden

A Szegedtől százhúsz kilométerre fekvő Temesváron előbb lehet teljesen elektromos hajtású a közösségi közlekedés, mint Szegeden, ahol erről szintén évek óta szó van. A háromszázhúsz-ezres bánsági városban most 150 járművet cserélnének le.

Az erdélyi Krónika nevű lap még december elején írta meg, hogy a városvezetés több pályázatot is nyert az országos helyreállítási és fejlesztési terv keretében, és úgy tűnik, van elegendő forrás arra, hogy hamarosan a helyi közösségi közlekedés teljes flottája elektromos hajtású legyen.

„Egy hét alatt több mint 75 millió eurót sikerült Temesvárra hozni, amiből a teljes gépjárműparkot modernre és környezetkímélőre cseréljük” – írta közleményében Dominic Fritz. A Szegednél pont kétszer népesebb bánsági város polgármestere szerint mintegy 150 járművet cserélnek le, buszokat, trolibuszokat és villamosokat egyaránt.

A Temesvári Közlekedési Társaság összesen 134 km villamos-, 70 km trolibusz-, 119 km városi autóbusz, valamint 278 km elővárosi autóbusz-hálózattal rendelkezik. Az egyéni közlekedés itt is nagy „vetélytárs”, 1990 és 2003 között a városban megduplázódott a személygépkocsik száma, ráadásul 1000 lakosra 361 kocsi jutott, míg a fővárosban, Bukaresten csak 315.

Szegeden még 2017 januárjában tett látogatása során állapodott meg Orbán Viktor miniszterelnök Botka László polgármesterrel arról, hogy a jórészt európai uniós forrásokból futó Modern Városok Programban miket fejlesztenek majd Szegeden.

Ekkor lengették be, hogy munkacsoportot hoznak létre annak kidolgozására, milyen fejlesztésekre van ahhoz szükség, hogy az országban Szeged legyen az első város, ahol a tömegközlekedés kizárólag elektromos alapon működjön.