Nyár óta picit javult a szegedi vonatok pontossága októberre a MÁV újfajta adatközlése szerint

Augusztus óta havi bontásban, közérthetően és színes ábrákkal közli a MÁV, mennyit késtek az adott hónapban a vonatok. A grafikák között néhány vasútvonal pontosságát külön is megadták, ezek között van a Szeged–Cegléd vonal is, melyen többek között a Napfény InterCity vonatok is járnak.

Az adatok szerint a szegedi vonalon augusztusban az akkori átlag (72,43%) feletti pontossággalközlekedtek a vonatok (73,48%). Szeptemberben azonban volt egy hatalmas visszaesés, itt alig több mint a vonatok fele (59,62%) volt pontos az országos 73,45%-hoz képest. A kirívó eredmény oka valószínűleg a vágányzár volt, mely során a Szegedet elkerülő deltavágányt építették be a vonalba.

Erre enged következtetni az is, hogy októberben visszaállt a „normál” helyzet, és az augusztusinál is némileg pontosabban (74,3%) jártak a Szeged–Cegléd vonalon a vonatok, ekkor az országos átlag viszont magasabb, 74,36% volt. Azt meg kell jegyezni, hogy a statisztikában pontosnak az a vonat számít, ami 6 percnél nem késett többet. Vagyis az, hogy a vonatok háromnegyede a MÁV szerint pontos volt a szegedi végeken, azt jelenti, hogy ennyi volt 6 percen belül. Ráadásul ez nem csak az InterCityk pontossága, az adatokba az itt járó személyvonatok is beleszámítanak.

Az újfajta, színes ábrákkal teletűzdelt havi adatközléssel az a baj, hogy bár közérthető, elfedi a részleteket. Vitézy Dávid egykori közlekedési államtitkár pár napja Facebook-oldalán akadt ki azért, mert szerinte jött „egy új színes-szagos havi riport helyes ábrácskákkal és a korábbi adattartalom töredékével, ahol

összemossák a jóval kevesebbet késő budapesti elővárosi és a rendkívül pontatlan távolsági vonatok adatait egymással,

ezáltal láthatatlanná téve az InterCityk késéseit”.

Vitézy ugyanis ezeket rendszeresen közölte korábban, amin az látszott, hogy rekordgyengén teljesítenek eme távolsági vonatok pontosságban. A közlekedési szakember szerint Lázár János leszólt, hogy nem akar többet hallani a vonatok késéséről, így a MÁV a részletes adatokat visszamenőleg egy évtizedre is eltüntette honlapjáról.