A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal adósságra hivatkozva, a tanév kezdete előtt napokkal záratta be a szegedi Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Középiskolát. A 150 diák – köztük 125 sajátos nevelési igényű gyerek – jelenleg 38 különböző intézményben folytatja tanulmányait, melyek gyakran nem tudják teljes mértékben biztosítani a szükséges szakmai feltételeket. A Telex szegedi tudósítója járt az azóta is érintetlen felsővárosi iskolaépületben.
Ifj. Iványi Gábor, a fenntartó Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) Dél-Alföldi Régiójának vezetője szerint a jogvédelmi döntés alapján akár újra is indulhatna az oktatás, ha az intézmény rendelkezne az ehhez szükséges állami támogatással.
A MET azonban régóta pénzügyi nehézségekkel küzd, és több iskoláját megfosztották a fenntartáshoz szükséges állami normatív támogatásoktól, ami még a jelenleg működő intézmények számára is bizonytalan jövőt vetít előre. Az egyház szerint ez az intézkedés az iskolák MET-től való elválasztását célozza.
A szegedi Wesley egykori diákjai közül sokak számára az átállás komoly megpróbáltatásokkal jár, mivel több iskolában nincs elegendő fejlesztőpedagógus, vagy szakmai segítség az egykori Wesleysek sajátos igényeinek biztosítására. Gégény Béláné Noémi, aki három autista gyermekét írattatta át másik iskolába, arról számolt be, hogy sok befogadó intézménynek nem volt ideje megfelelően felkészülni az autista diákok fogadására.
Az osztályok létszáma sok esetben nagyobb, mint amit a gyerekek igényei megkívánnának, és emiatt egyeseknek korábban jól kezelt tünetei is felerősödtek. Bár akadnak elégedett szülők is, többségük szerint az iskolák nem tudtak gyorsan alkalmazkodni a wesleysek speciális szükségleteihez.
A diákok támogatására az érintett szülők egy csoportja fejlesztőközpontot nyit, amely a szegedi Wesley épületében kap helyet, de az iskolától függetlenül, alapítványi formában. A központ novemberben kezdi meg működését, vezetője Novákné Finta Csilla, a szülői munkaközösség egykori elnöke lesz. A programok között fejlesztő- és gyógypedagógiai foglalkozások, logopédiai órák, valamint érettségire való felkészítés is szerepel majd.
Az órákon a Wesley korábbi tanárai fognak dolgozni, akik önkéntes alapon vállalják a munkát, és a foglalkozásokért alacsony költségtérítést kérnek. A rászorulók számára ezek a szolgáltatások ingyenesek lesznek, és a szülők remélik, hogy így legalább részben pótolhatják a Wesleyben kapott támogatást.