Szombaton 21 óra 17 perckor egy Budapestről érkező vonat elgázolt valakit a Belvárosi temető melletti szakaszon Szegeden. A Mávinform ‘52-kor adott ki tájékoztatást, melyben azt írták, a vonat utasait „a helyszínen a katasztrófavédelem segítségével egy motorvonatra szállítják át, amivel Szeged állomásig utazhatnak”.
Ezt azonban hiába várták az utasok, és végül 22:53-kor indulhatott tovább a szerelvény, ami végül 110 perces késéssel futott be a Nagyállomás vágányaira.
A MÁV a Szegeder megkeresésére azt írta vasárnap kora este, hogy a baleset a Belvárosi temető mellett, egy erdős területen történt, ahol a vasút mellett közút nem fut, a temető kerítése pedig hosszan elzárja az átjárást a szegedi városrész felé. A legközelebbi szilárd burkolatú út a Bajai úti sorompónál volt, a baleset helyszínétől 400 méterre. A pótlóbuszos átszállításhoz a vasúti töltésen kellett volna ekkora távolságot megtenniük az utasoknak gyalogosan, csomagokkal együtt, ezért nem kértek pótlóbuszt a helyszínre.
A balesetben érintett vonathoz küldött dízel motorvonat viszont megérkezett a balesethez Szeged állomásról 22:20-kor. Erre szállították volna át az utasokat, a Katasztrófavédelem és a rendőrség helyszínen intézkedő munkatársai azonban úgy ítélték meg, hogy a gázolásban érintett Napfény InterCity mintegy 400 utasát a terepviszonyok miatt nem tudják biztonságosan átkísérni a motorvonatra, azt húsz perccel később visszaküldték Szeged állomásra.
A rendőrség végül 22:53-kor engedélyezte, hogy a balesetben érintett vonat az eredeti mozdonyával a helyszínről elinduljon. Másik mozdonyra nem volt szükség, az eredeti jármű is üzemképes maradt a gázolás után. A helyszínelés ekkor még nem fejeződött be, csak az utasok érdekében engedték el a gázoló szerelvényt, ami így 110 perces késéssel érkezett meg Szegedre. A helyszínelést éjfélkor fejezték be.
Olvasónk jelezte, hogy az egyik kalauz kérdezgette az utasokat, hogy van-e valakinek átszállása Szabadka, Békéscsaba, Makó felé, mert akinek van, annak kell majd először felszállni az érkező vonatra – ami végül ugye bár megjött, utasok nélkül ment vissza. A MÁV ezzel kapcsolatban azt írta, a napi utolsó vonatokat Szabadka és Orosháza felé, valamint a Volánbusz járatát Makó felé megvárakoztatták annak érdekében, hogy minden utas hazajuthasson – természetesen a késő esti utolsó járatok többi utasára tekintettel igyekeztek a csatlakozás biztosításából adódó lehető legkisebb mértékű késést okozni.
Az este folyamán még Szegedre tartó két Napfény InterCity utasait Kiskundorozsmától Szeged-Rókusig pótlóbuszok szállították, öt busz állt forgalomba a pótláshoz.