Szegeden is tesztelhetik az első hazai gyártású csuklós BYD-t

A pénteki városházi közgyűlés anyagai között bújt meg egy olyan pályázat, mellyel a  Volánbusz Zrt. kereste meg az önkormányzatot. A buszos állami cég ugyanis jelezte, hogy egy új elektromos csuklós autóbuszt tesztelnének Szegeden.

Bár a közgyűlési dokumentumból a busz típusa nem derül ki, szinte biztosra vesszük, hogy a Szegeden épp autógyárat építő kínai BYD Komáromban gyártott csuklós buszáról van szó, mely országjárásba kezdett. A Magyarbusz szerint ugyanis a miskolci próbafutásokat követően Paksra érkezett a szóban forgó jármű, s a hírek szerint hamarosan Pécsen is megjelenik majd utasforgalomban.

Kérdésünkre a Volánbusz sem adott egyértelmű választ, ám annyit elárultak, hogy jelenleg a BYD-vel is folynak az egyeztetések, amelyek sikere esetén tájékoztatni fogják a nyilvánosságot a részletekről. A társaság egyébként az elmúlt években 20-nál is több busztípust tesztelt, ezt a hagyományt idén is folytatják, hiszen a beszerzések tervezésében és a járműállomány üzemeltetésében nagy segítséget jelentenek a próbaüzemek.

A szegedi tesztelés időtartama legfeljebb két hét lenne az előzetes információk szerint, ám a pontos időtartam meghatározása még folyamatban van. Az is kiderült a közgyűlési dokumentumból, hogy a tesztbusz nem egy konkrét vonalon, hanem az egész város területén közlekedne, és a tesztüzem ideje alatt azt az utasok díjmentesen tudnának utazni rajta.

Ez azért is logikus, mivel érthető okokból nem lesznek rajta a szegedi közlekedéshez szükséges eszközök, például a jegyértékesítési, bankkártyás terminál és WiFi sem. Mivel az utasok ingyen használnák a buszt, ez az önkormányzat számára bevételkiesés jelent, ám a midössze két hetes tesztüzem elhanyagolható pénzügyi szempontból.

A tesztelendő csuklós BYD egyébként már egy továbbfejlesztett, B-szériás, Komáromban összerelt kocsi, amely amellett, hogy kifejezetten bemutató céllal készült, technológia próbaként is szolgált a hazai csuklós BYD buszok sorozatgyártásának beindításához, írja a Magyarbusz. A szakportál azt is megjegyzi, hazánkban jelenleg hetvenkét elektromos BYD-busz teljesít szolgálatot, ezek azonban mind szólók, ahogy a szegediek is.

Fotó: Juhász Balázs / Totalcar.hu