„A kései Ikarus 200-as széria darabjaként a CNG-üzemű autóbuszunk méltón illeszkedik a városi közlekedési utak, pályák, magasépítmények, közlekedési eszközök és egyéb tárgyak gyűjteményébe” – közölte a Szegederrel csütörtökön a Közlekedési Múzeum, miután arról érdeklődtünk, hogyan került időszaki kiállításukra egy néhány éve még a szegedi utakat járó földgázüzemű Ikarus.
A Múzeum szerint a fehér–kék szóló busz jól passzol az ugyancsak Szeged közlekedéstörténeti emlékét őrző járművek, mint például a Szegedi Villamos Vasút 34. pályaszámú villamosa, a 818-as pályaszámú Bengáli villamos, vagy az Ikarus 280-as trolibusz sorába. „Az alternatív meghajtási módokra irányuló érdeklődés szemszögéből is értékes közlekedéstörténeti emléket képvisel, ezért célunk, hogy az állagmegóvást biztosítva megőrizzük jelenlegi állapotában” – válaszolták a jövőbeni terveket érintő kérdésünkre.
Fotó: Közlekedési Múzeum
Fotó: Közlekedési Múzeum
Fotó: Közlekedési Múzeum
A Tisza Volán még a 90-es évek végén vette első sűrítettföldgáz-üzemű Ikarusait. A típus a kor környezetvédelmi normáit tekintve nagyon jó értéket tudott teljesíteni 190 kW teljesítményű Rába–Deltec motorjával.
A Múzeum a forgalomból végleg kivont, korábban HCT–512 rendszámmal közlekedő autóbuszt ajándékozás útján gyűjtötte be a Volánbusz Zrt.-től. Trélerrel szállították el Szegedről 2024 márciusában az Északi Járműjavító Dízelcsarnokba, ahol a látogatók május 1-jétől tudják az időszaki kiállítás részeként megtekinteni. Az autóbusz az utolsó üzemeltetési állapotnak megfelelően DAKK, azaz Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. matricázással van ellátva.