Teljes értékű operaként mutatja be Donizetti „Szerelmi bájitalát” a Szabadtéri

Saját produkcióként mutatja be Donizetti Szerelmi bájitalát a Szegedi Szabadtéri Játékok, a vígopera augusztus 10-én látható a fesztivál kisebbik játszóhelyén, az Újszegedi Szabadtéri Színpadon. Barnák László, a Szegedi Nemzeti Színház főigazgatója kedden az egyik első próba előtt elmondta, bár az előkészületek során koncertszerű produkcióval számoltak, augusztusban teljes értékű operaelőadást láthat majd a közönség.

A főigazgató vélekedése szerint a színháznak és a fesztiválnak is fontos az opera műfaja. Ezt mutatja az is, hogy a következő évadban a kőszínházban két új operaprodukciót tűznek majd műsorra, és emellett két koncertszerű előadás is szerepel a premierek között. A Szegedi Szabadtéri Játékokon az Ajándékkoncert programja is operai tematikájú lesz: Giacomo Puccini műveiből csendülnek majd fel részletek a Szegedi Szimfonikus Zenekar és magánénekesek előadásában.

A Szerelmi bájitalban a falu szépét, a gazdag és művelt Adinát Horák Renáta alakítja majd, Dulcamara, a csodadoktor szerepét Cseh Antal énekli. 2016-ban ők a szegedi Kisszínházban magyar nyelven már játszották ezeket a szerepeket, de nyáron olaszul adják majd elő a darabot. Tötös Rolandot a jóravaló parasztlegény, Nemorino szerepében láthatják majd, Bognár Szabolcs pedig Belcore őrmesterként lép színpadra - ismertette a szereposztást Barnák László.

A színház énekkarának fontos feladata lesz az előadásban, komoly színpadi jelenléttel, amely meghatározója Donizetti művének. A produkcióban a Szegedi Szimfonikus Zenekar művészeit hallhatja majd a közönség. Dobszay Péter zeneigazgató elmondta, könnyed szórakozást ígérő darabot kerestek, ezért esett a választás a bel canto korszakának sziporkázó remekművére, melyre nagy szívvel és sok tehetséggel készülnek.

A produkciót a rendeződiplomáját Velencében megszerző Bonecz Veronika állítja színpadra, aki a hamarosan véget érő kőszínházi évadban dramaturgként és játékmesterként már Juronics Tamás rendező alkotótársa volt a Manon Lescaut-ban. Bonecz Veronika elárulta, Donizettinek és a műnek 100 százalékban hűséget fogadva, a partitúra utasításait lehető legpontosabban követve rendezi meg az operát. Mint mondta, az opera olyan nyelv, amiben meg kell találni a megfelelő arányokat a zene, a szöveg és a színpadi cselekmény között.

Az előadás a szereplők közötti árnyalt személyes kapcsolatokra fekteti a hangsúlyt, mivel az 1832-ben bemutatott mű kortársaival összevetve jóval komplexebb, összetettebb, így megéri azokkal az emberekkel foglalkozni, akik a világát lakják. A színpadon térben és időben a lehető legkortalanabb látványvilágot kívánja létrehozni, hiszen a történet bárhol és bármikor játszódhatna, árulta el Bonecz Veronika.

Fotó: Bálint András / Szegeder