A munkások szinte éjjel-nappal, hétvégén is dolgoznak a 4-es villamosvonal felújításán, ami zajjal jár és kellemetlenséget okozhat a Petőfi Sándor sugárút környékén lakóknak, ezt a Délmagyarország tudta meg. Pozitívum viszont, hogy várhatóan május 17-ére megszűnik a hullámvasút a 4-es vonalon, ahol akár alacsonypadlós Pesa villamosok is járhatnak majd.
A Szegeder kérdésére Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester korábban azt mondta, ez „járműkérdés” is, mert jelenleg 9 alacsonypadlós villamosa van a városnak, és „ha ide megy ilyen, akkor máshova nem megy”. Nagy szerint ezt vizsgálja az SZKT. „Nem véletlen, hogy az MVP-s programban járművet is szerettünk volna beszerezni.”
Ahogy márciusban megírtuk, kicserélik a síneket a 4-es villamos vonalán, a Dugonics tér és a Szivárvány kitérő között, valamint a Szabadkai úti és a szalámigyári megálló között. A munkálatok már el is kezdődtek és még két hónapig tartanak, ez idő alatt pótlóbuszok járnak az Anna-kúttól Kecskésig.
A felújításra egyébként 169 millió forintot költenek. Minderre azért volt szükség, mert a sínek itt már olyan rossz állapotban voltak, hogy sebességkorlátozást kellett bevezetni, de már így is nehéz volt állva maradni a villamosokon, annyira imbolyogtak.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Korábban is komoly összegeket áldozott a város a vonal egyes szakaszainak rendbe hozására, miután a kormány ígérete ellenére a Modern Városok Programban nem adott erre – illetve új villamosok beszerzésére – forrást. 2020-ban és 2022-ben is dolgoztak a vonal déli szakaszán, még 2011-ben pedig a kecskési végen cseréltek ki néhány száz métert uniós forrásból.