Egy éven át mérte egy szegedi utas, hogy mennyit késik a 77-es busz

Egy szegedi Reddit-felhasználó egy évig mérte, hogy mennyit késik a 77-es busz, amivel rendszeresen jár, és az adatok alapján grafikonokat is készített. 164 utazást rögzített, ezek alatt összegyűlt egy 22372 másodperces, vagyis összesen több mint hatórás késés. Bár a mérés nem reprezentatív és hiteles, hiszen a szegedi utas adatai csak egy bizonyos megállóra lettek összegyűjtve, így is érdekes megállapítások születtek.

Átlagosan 2 perc 16 másodpercet késtek a buszok. Nem meglepő módon a legtöbb késés csúcsidőben történt, és hétvégén pontosabb volt a busz, mint hétköznap. A leghosszabb idő, amit a Reddit-felhasználónak várakozással kellett töltenie, 18 perc 51 másodperc volt, de az is előfordult, hogy a busz hamarabb érkezett, igaz, csak fél perccel. A mérései alapján az időjárásnak is lehet némi hatása a pontosságra, „talán a téli hónapokban több a késés egy kicsivel, de ez nem olyan szépen leolvasható”.

„Azért kezdtem el kiírni ezeket a dolgokat, mert pontosan egy éve mától több mint 7 percet késett a buszom, és annyira felidegesedtem rajta, hogy elkezdtem gyűjteni az adatokat, hátha lehet velük valamit kezdeni, talán okosabban odaérni a megállóba. Ezt először kézzel írtam fel, de aztán készült rá egy egyszerű kis alkalmazás ami feljegyzi nekem a dolgokat” – írta a felhasználó csütörtöki posztjában. 

Egy kommentelő elmondta, ő kereste már a Volánbuszt a vonalon tapasztalható késések miatt. „A 07:17-kor induló busz az egyik legkritikusabb. Lányom rendszeresen nem éri el a csatlakozást. Volt olyan, hogy 07:25-kor indult '17 helyett. Kértem a Volánbuszt, hogy csak erre az egy időpontra küldjön külön járatot és a rendszeresen késő busz pedig majd megy 37-kor, kicsit vár a végállomáson. Azt írták, hogy erre nincs lehetőség” – mesélte, és arra biztatta a poszt íróját, hogy küldje el a Volánbusznak a statisztikáit.

Egyes kommentelők azt kérték, hogy más járatokról is készüljenek mérések, valaki pedig azt írta, Veszprém megyében sem jobb a helyzet, pedig már „milliószor jelezte a Volánnak” a problémákat. Egy másik felhasználó szerint nyilván rossz dolog a késés, de ő sokkal hasznosabbnak találna egy valós idejű indulási adatokat közlő alkalmazást, ami mutatja a busz tartózkodási helyét és írja a késését – mint Budapesten a BPGO.