Annyi autót gyártana a BYD Szegeden pár év múlva, mint most a Mercedes-Benz Kecskeméten

Michael Shu az Automotive News újságnak adott interjúban árult el új részleteket a Szegeden épülő gyárról a genfi autószalonon, az írást az automotor.hu szemlézte.

A BYD európai ügyvezetője az Automotive-nak elmondta, kezdetben 150 ezer autós kapacitású autógyárat építenek Szegeden, de meglesz a potenciál ennek megduplázására, ami évi 300 ezer autót jelent. Ez nagyon soknak számít, jelenleg mintegy 400 ezer autót gyártanak évente Magyarországon:

  • Az Audinál tavaly 173 ezer autó készült, 2027–28-ra elérhetik az évi 200 ezret.
  • A kecskeméti Mercedes a következő időszakba megduplázza kapacitását, 2022-ben ez 150 ezer autót jelentett évente.
  • Az épülő debreceni BMW-nél azzal számolnak, hogy várhatóan évente 200 ezer autót gyárt majd.

Michael Shu szerint még 2026 előtt megkezdi a termelést a szegedi BYD-gyár, amelyben helyben összeszerelt akkumulátorokat is beépítenek majd. A potenciális beszállítók számára áprilisban tartanak egy rendezvényt, ugyanis bár a Kínából származó technológiánkat használják majd a gyárban, de a helyi munkaerővel és helyi ellátási lánccal működnének együtt. Az ügyvezető szerint magas fokú helyi hozzáadott értékre törekednek, ez lehetővé teszi majd a járművek európai piachoz való jobb adaptálását.

Az európai piac ugyanis merőben különbözik a kínai és az amerikai piactól, mondta Michael Shu, aki azt is elárulta, a szegedi gyár elindulása előtt öt százalékos részesedést akarnak elérni Európában az elektromos autók értékesítésében. Ennek elérését segíti majd az összes Uniós piacon való megjelenés a helyi partnerek segítségével, és a termékportfólió kibővítése.

Szegeden ugyanis európai vállalattá akar válni a BYD, nem kínaiként akarnak Európában üzleti tevékenységet folytatni.

„Kicsik vagyunk, saját magunk határozzuk meg az árainkat, állandó szinten tartva azokat, ameddig tudjuk. Kis kiigazításokat csak szükség esetén hajtunk végre, mivel úgy gondoljuk, hogy igazságtalan az árakat túl gyakran fel-le módosítani. Amit mostanában láttunk Európában az elektromos autók árazásában, az túlreagálás” – fogalmazott a lapnak Michael Shu, amikor az Európában zajló árháborúról kérdezték.