„Nem igazán értjük, úgy tűnik, hogy az algyőieket nagyobb hátrány érte” – mondta még január közepén Molnár Áron, Algyő első embere arról, hogy januártól megemelték a TramTrain-jegyek árait. Lakossági jelzések hívták fel ugyanis a figyelmét arra, hogy míg a nagyobb távon, Hódmezővásárhely–Szeged között mindössze 18%-kal, addig Algyő és Szeged között már 35%-kal növekedett a jegyek költsége.
A polgármester saját fogalmazása szerint magyarázatot várt a MÁV vagy más illetékes részéről a jelenségre, még Lázár János építési és közlekedési minisztert is megkereste levélben. A válasz mostanra megérkezett, az Építési és Közlekedési Minisztérium magyarázata szerint a közösségi közlekedésre általában igaz, hogy magas a fix költségek aránya, emiatt a rövidebb távú utazások fajlagosan nagyobb költséghányaddal rendelkeznek,
így a kezdetektől igaz volt, hogy arányaiban a rövidebb távú jegy drágább.
Ráadásul a legutóbbi tarifakorrekciónál a minisztérium szerint „a degresszivitás erősödött”, így a magasabb költségek sajnos jobban érvényesültek a rövidebb távú utazásoknál. Megjegyezték, a tram-train jegyrendszerének árképzése megegyezik a helyközi szolgáltatás többi szegmensében lévőkkel. Ugyanakkor említették a kedvező árú vármegye- és országbérleteket.
„Talán ezzel csak egy gond van, hogy ezen az elven akkor előbb–utóbb a rövidebb távú utazások ára nemhogy utolérné, de el is hagyná a hosszabb távú utazások árát. Jelenleg az Algyő–Szeged út 500 forintba, a Hódmezővásárhely–Szeged pedig csupán 550 forintba kerül” – kommentálta a levelet Algyő polgármestere.