FElújította Széchenyi téri bankfiókját az Erste. A megújult egységben az ügyfeleket ezentúl 18 elkülönített tárgyalóban fogadják, a fiókban a digitális technológiára támaszkodó modern megoldások is segítenek.
A fiók akadálymentesen közelíthető meg, és kutyabarát. Az ügyfeleket egy modern nappalira emlékeztető térben foglalnak helyet érkezéskor, ahol a bank tanácsadója megy oda hozzájuk, szólítja meg őket és kíséri el a beszélgetéshez megfelelő tárgyalóba.
A kétszintes fiókban a bank 18 tárgyalót alakított ki, melyeket okosüveggel szerelt fel,
vagyis az üveg gombnyomásra elsötétül, ha foglalt a tárgyaló. A zárt tereket helyi fotósok munkái díszítik, amelyek Szeged nevezetességeit mutatják be. Egyes tárgyalókat mobil fal választ el egymástól, így igény szerint két helyiséget össze is lehet nyitni a többszemélyes megbeszélések lebonyolításához. A Széchenyi téri fiókban a teljes nyitvatartási idő alatt jeltolmácsok segítik a siket és nagyothalló ügyfeleket.
Kiss Tamás, az Erste fiókhálózat vezetője a közleményben úgy fogalmazott, a bankfiókokat teljesen újraformálja a digitalizáció. Forgalmuk ugyan csökken, ám a jelentőségük nem, szerinte inkább a szerepük változik: nő a személyes kiszolgálás, a pénzügyi tanácsadás jelentősége, és ehhez kell igazítani a fiókok elrendezését és az ott dolgozók munkáját.
Fotó: Erste
Az Erste felújítási programja ezért szakított az évszázadok óta csaknem változatlan, hivatali jellegű stílussal, és barátságosabb légkört teremtő, a tanácsadást szolgáló fiókok jönnek létre, szól a közlemény. Az ügyfelek az egyszerűbb eseteket egy pultoknál is el tudják intézni, a bonyolultabb ügyeket viszont külön tárgyalókban, bizalmasan tudják átbeszélni.
Az Erste adatai szerint a fiókokba látogató ügyfelek 80 százaléka aktívan használja a pénzintézet digitális platformjait. Az elmúlt egy évben 16 százalékkal kevesebben keresték fel az Erste mintegy száz egységből álló fiókhálózatát.