A magyarországi hírek után több német lap is úgy értesült, hogy a kínai BYD Magyarországon tervezi első európai elektromosjármű-gyártó üzemének létesítését, a cégen belül erről megszületett a döntés, és Szeged lehet a megfelelő helyszín. Azt is megírták, hogy a bejelentés még az év végéig megtörténhet, ám a BYD nem árult el konkrétumokat.
Szijjártó Péter sem volt bőbeszédűbb. „Nem is akarom kommentálni. (...) Bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik” – mondta az ATV munkatársának a külgazdasági és külügyminiszter egy hétfői parlamenti bizottsági meghallgatása után. Szerinte „az ügyben, amit a német újság felvetett, semmi olyan információt nem tud mondani, ami konkrét lenne, vagy közérdeklődésre tarthatna számot”.
Szijjártó azt sem árulhatta el, volt-e olyan tárgyalás a BYD-vel, hogy Szegedre hozzák az elektromos autógyárukat.
Eredetileg Nagy-Britanniában épített volna autógyárat a BYD az EU-n belül, ám a Brexit keresztülhúzta terveiket, így jöhetett kapóra Magyarország. Egy lehetséges szegedi gyár létesítéséről már szeptember végén írtunk, egy hónappal a BYD-ről szóló, első konkrét hírek megjelenése előtt. Botka László azt a Szegedernek is megerősítette ekkor, hogy tárgyalnak egy nagyobb beruházásról, ám „nem akkumulátorgyárról van szó”.
A G7 írta meg aztán októberben, hogy már megkezdték Szeged új ipari parkjának területén a földek kisajátítását. Hogy milyen fejlemények láttak napvilágot szeptember és október vége között, arról egy összefoglaló cikkünk is született.