Vasárnap lesz 115 éve, hogy 1908. október 1-jén elindultak az első szegedi villamosok, ennek apropóján két nosztalgiavillamos is köröz majd a 2-es vonalon – ami akkor még csak részben létezett.
A 313+314-es pályaszámú nosztalgia ikerkocsi indulási időpontjai:
A 813-as pályaszámú FVV csuklós nosztalgia villamos indulási időpontjai:
Elsőként annak idején a Rókusi pályaudvar és a Személy pályaudvar között indult meg a forgalom a mai 1A vonalon. A pálya végig kétvágányú volt, a belvárosban a Széchenyi tér–Kelemen utca–Kölcsey utca–Kárász utca–Jókai utca útvonalon haladt a nyomvonal. Igen, régen a Kárász utcán is ment villamos!
A viszonylat 1943-ban kapta az 1-es számot. 1930-ban mindkét végállomása fejállomás volt, a Szeged pályaudvart 1951-ben, a rókusi végállomást 1953–1954-ben alakították át hurokfordulóvá. A ’70-es években felújították, 2000-ben a Rókusi pályaudvar mellé épült plázához egy új megálló épült, azóta a Szeged Plaza volt a járat egyik végállomása. A 2-es villamos építése kapcsán a vonalat 2009 és 2011 között teljesen felújították.
A második világháborút a hálózat károk nélkül átvészelte, csak a háború utolsó napjaiban állt le rövid időre a forgalom. 1944. október 19-én a fővonalon már újra is indulhatott a közlekedés. Ezt követően a korábban még jellemző teherszállítás már nem virágzott fel, az 1950-es években elkezdett jelentősen csökkenni és 1971-re teljesen megszűnt.