A borfesztivál alatt újra járhat majd az SZKT legelső nosztalgiavillamosa, hétfőn próbáztak vele

Olvasónktól tudtuk meg, hogy a Szegedi Közlekedési Társaság ismét kihozta a forgalomba a 313-as és 314-es pályaszámú az FVV acélvázas ikerkocsit. ekkor még nem lehetett tudni, hogy mi célból, ám az volt rájuk írva, hogy „próbajárat”. A Szeged.hu azt írja, a tervek szerint hat év után újra a nosztalgiaflotta részeként fog közlekedni, méghozzá a borfesztivál alatt.

Az SZKT oldala szerint 1956–61 között Szegeden hat pár acélvázas ikerkocsi állt forgalomba, melyeket Budapesten, a Fővárosi Villamosvasút Füzesi-főműhelyében gyártottak Kelenföldön, eredeti pályaszáma 301–312 volt. 1967-től kezdve ezeket az ikerkocsikat az akkor még SZKV háromrészes, két átjárós csuklós villamosokká építette át, melyek közül az utolsó 1979-ben közlekedett.

1984-ben vonták ki Budapesten az utolsó kéttengelyes villamosokat a forgalomból, ekkor az SZKV a debreceni DKV-val együttműködésben egy a korábbi ikerkocsikhoz nagyon hasonló kivitelű ikerkocsit vett meg a BKV-tól. Ezek eredetileg Budapesten BVVV eredetű F típusú (2500-as sorozatú)

villamosok voltak 1904–05-ből,

a Schlick gyártotta, és eredeti alvázukra a Füzesi-főműhely építette az acélvázas szekrényt.

Fotó: Olvasónk

Két külön ikerkocsiból a fapados felét a DKV, a bőrüléses felét az SZKV vitt el, utóbbit végül Szegeden visszaalakították fapadosra. A volt 2569-es és 2573-as villamosból így lett 313 és 314-es ikerkocsi, és

ez lett Szeged első nosztalgia villamosa.

Eredetileg sárga-fehér fényezésű volt, majd a 80-as évek végén piros színű lett. Végül 2008-ra felújításra került, és visszakapta sárga–fehér fényezését. Az ikerkocsi üzemi körülmények között nem megbontható, motorkocsi berendezése (1–1 közvetlen kapcsolású menetkapcsoló, motor, áramszedő) szét van osztva a két rész között. Üzemi fékberendezése Böcker légfék, mely dobfékes kialakítású.