A mindössze 21 éves Schütz Dávid biztonsági szakértő a blogján mutatta be azt a módszert, amivel „feltörte” az androidos telefonok azonosító és beléptető rendszerét. Némi küzdelem után meg is jutalmazta a szegedi fiatalt a Google 28 millió forinttal. A Szegedi nap nevű hírportál készített vele interjút.
„Sokat játszottunk számítógépen videójátékokkal, az egyik barátom, Laci programozott és fejlesztett is kiegészítőket azokhoz. Kicsi játékokat hozott létre a nagy játékon belül, ő húzott engem ebbe az irányba, próbáltam utolérni, de nem volt könnyű a programozás” – beszél a „megfertőződés” egyik komoly lépcsőjéről a szegedi Schütz Dávid a Szegedi Napnak.
Általános iskola után nem vették fel a szegedi Ságvári gimnáziumba informatikára, így a Tömörkénybe ment angol szakra. Dávid a középiskola tizedik évfolyama körül kezdett el tudatosan foglalkozni a biztonsági hibák keresésével. 2020-ban kezdte el a szegedi egyetemen a mérnökinformatikus szakot. Dávid arról is mesélt a Szegedi Napnak, hogy “életvitelszerűen” leginkább a webes alkalmazásokban keresi a hibát.
A portálnak elmondta, a 28 millió forintos hibatalálata pont akkor történt, amikor egy hosszú útról, San Franciscoból ért haza és nagyon le volt merülve a mobilja, mely ki is kapcsolt. Bekapcsolás után egyből az ujjlenyomatot kérte a készülék, és utána egy fura, beragadt helyzetbe került, úgy is maradt. Másnap tűnt fel neki, hogyha nem indítja újra a telefont és úgy állítja vissza a SIM-kártya kódját a PUK-kóddal, akkor nem lefagy a telefon, hanem feloldódik. Ezt több készüléken is reprodukálni tudta.
Bár szinte azonnal beküldte a hibát a Google-nak, sokáig nem kapott egyértelmű választ. Végül aztán élőben, konferenciahíváson mutathatta be a hibát a cég mérnökei előtt, akik elismerték, hogy valóban súlyos a hiba, és november elején ki is javították. Aki szakmabeli, illetve a fentieknél is többet akar tudni a hibafeltárás részleteiről, az eredeti angol nyelvű blog posztot ide kattintva találja meg.
Schütz Dávid neve korábbról onnan lehet ismerős a szegedieknek, hogy 2017 áprilisában, egy Sajka utcai megállóban, a buszra várva született egyszerű ötletből indult el a Szegedi Menetrend Bot, mely aztán népszerű applikáció lett egy cikk után. Ez az applikáció végül nemrég szűnt meg. A teljes interjú elérhető a Szegedi Nap oldalán.