Uniós támogatással, 970 millió forintos beruházással több mint kilenc kilométeren magasítják és burkolják le a töltést a Tisza jobb partján Csongrád-Csanád megyében.
Lábdy Jenő, az Országos Vízügyi Főigazgatóság műszaki igazgatóhelyettese a projektet bemutató csütörtöki rendezvényen közölte, a 2014–2020-as uniós költségvetési ciklus maradványforrásaiból 40 milliárd forint érkezett a vízügyi ágazatba. A nyertes projektek közül kettőt az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság valósíthat meg.
Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság vezetője elmondta, a fejlesztés négy település – Baks, Dóc, Sándorfalva és Algyő – árvízi biztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű. A töltés állapota elsősorban üzemeltetési szempontból jelent nehézséget, a burkolatlan út kedvezőtlen időjárási körülmények között szinte járhatatlan. A beruházás turisztikai szempontból is fontos, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően hamarosan Csongrád és Szeged között végig burkolt töltéskoronán haladhatnak a kerékpárosok – tudatta a szakember.
Borza Tibor, az ATIVIZIG műszaki igazgató-helyettese kifejtette, az Alsó-Tiszán a 19. század közepén kezdték kiépíteni a védvonalakat. Az 1879-es szegedi nagyárvizet megelőző petresi gátszakadás ezen a területen történt, majd a 2006-os árvíz idején is megcsúszott a mentett oldali rézsű egy szakaszon.
A beruházás a szegedi ártéri öblözet északi részén, az algyői hídtól a Dong-ér főcsatorna torkolatáig valósul meg. A teljes ártéri öblözetben 183 500 ember lakik, a fejlesztés közvetlenül négy település védelmét javítja. A beruházás két részre bontható:
A 2023 végére megvalósuló beruházás kivitelezője KÖTIVIÉP'B Kft.