A közlemény szerint a MÁV-Volán-csoport kiemelt stratégiai célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása. A MÁV-Start és a Volánbusz elkötelezett a közös értékesítési ajánlatok kibővítése iránt, melynek célja egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása.
Mint írják, a tarifális átjárhatóság megteremtése azért is kiemelkedően fontos, mert a vasúttársaság által jelentős fejlesztésen áteső, környezettudatos szolgáltatást a vasútállomástól távolabbra igyekvők is igénybe tudják venni. A MÁV mobilalkalmazása 2020 nyarán bővült a „Térségi és városi jegyek” menüponttal, amelyben több városi és térségi bérlet is elérhető.
Még 2020 októberében kötött a MÁV-Start és a Szegedi Közlekedési Társaság együttműködési megállapodást, amelynek célja – a kormányzati, önkormányzati és szolgáltatói célkitűzéseknek megfelelően – a szegedi térséget érintő vasúti és helyi személyszállítási közszolgáltatók közötti hálózati, menetrendi és tarifális együttműködés kialakítása. Ennek köszönhetően a városi 24 és 72 órás napijegyek már 2020 őszétől, a bérletek 2021-től elérhetőek a MÁV appban, 2022 márciusától a MÁV-Start jegykiadó automatáiban is.
A Volánbusszal történő együttműködés keretében szeptember 1-jétől újabb szegedi jegytermékek érhetőek el
a MÁV-Start jegypénztáraiban: a 60 perces, a 24 órás és 72 órás napijegyek, az egy- és kéthetes, valamint az összvonalas 30 napos, havi-, tanuló-, nyugdíjas-, kisgyermekes havi-, felmutatóra szóló havi-, negyedéves-, féléves- és éves bérletek is megvásárolhatók.
A MÁV-Volán-csoport hosszútávú célja, hogy az utasok egységes felületen, egyszerűbben tudják megváltani menetjegyeiket és bérleteiket – legyen szó akár buszos, akár vasúti utazásról. Ennek érdekében 2020-ban kezdődött meg a különböző régiókban a Volánbuszra érvényes jegytermékek értékesítése a vasúttársaságnál is.