Szerdán reggel zajlott a július 4-i közgyűlés előtti bizottsági dömping; a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási bizottság tagjai vitáztak a város új parkolási rendeletéről is, előtte azonban még meghallgatták az SZKT vezetésére jelentkező három jelöltet.
Mint ismert, a Szegedi Közlekedési Társaság korábbi ügyvezető igazgatója, Majó-Petri Zoltán egyetemi karrierje miatt bejelentette lemondását. Emiatt a közgyűlés új pályázatot írt ki az önkormányzati cég igazgatói posztjának betöltésére. Mint azt szintén megírtuk, Knezevics Viktor, a Szegeden jelentős cég, a British Petrol egykori országigazgatója is beadott egy pályázatot.
A Szeged.hu beszámolója alapján Knezevicsen kívül még ketten adtak be pályázatot:
A bizottság végül úgy döntött Knezevics Viktor kinevezését javasolta az SZKT élére a közgyűlésnek. Heves vitát váltott ki ezt követően a város új parkolási rendelete, amelyről alábbi cikkünkben írtunk bővebben:
A legközelebbi, július 4-i városi közgyűlésre beterjesztett számos előterjesztés közül talán a legérdekesebb, melyet Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester jegyez: Szegeden megnőne a parkolási zónák mérete, valamint áremelés is kilátásban van, de egyúttal visszahoznák a kék zónát is, mellyel kedvezményesen válthatnánk jegyet a tömegközlekedési járművekre.
A parkolás szempontjából ugyan már idén július elsejétől emelnének valamelyest a díjakon, azonban ez még egy régi rendelet alapján történne. A 2023. január 1-től, illetve leginkább 2023. július 1-től életbe lépő változások a Kék zónával már egy teljesen új parkolási rendelet részei – már amennyiben ezt megszavazzák a városvezetők a hétfői közgyűlésen.
A vita során Chovanecz Kata fideszes képviselő többek közt egy erzsébetvárosi minta alapján javasolta, hogy vegyék be a készülő rendeletbe, miszerint este 6 és reggel 8 óra között legyen a lakosoknak fenntartott kizárólagos parkolási lehetőség egyes városrészekben, ahol ez indokolt.
Joób Márton – akiről megírtuk, hogy egyelőre vonakodik a parkolás válzotásaival kapcsolatban – és Szabó Bálint – egyébként mindketten egyetértettek azzal, hogy változtatni kell a parkolás jelenlegi rendszerén – azt kérték, az előterjesztést vegyék le a napirendről és halasszák el októberre, közben pedig egyeztessenek az érintett területeken élőkkel.
Német Ferenc pedig arról írt oldalán, hogy lesz harmadik Tisza-híd, „ez most már biztos”, valamint indulnak új beruházások is. A bizottság végül szavazott: a többség közgyűlési tárgyalásra alkalmasnak találta a rendelettervezetet.