Interjút készített Knezevics Viktorral, Szeged Pro Urbe díjasával, a BP városi részlegének egykori vezérével a városi lap, a Szeged.hu. Azért egykori, mert kiderült: otthagyta 11 év után a céget, és valami új dologban próbálná ki magát, ezért jelentkezett az SZKT megüresedő ügyvezetői igazgatói állására, a távozó Majó-Petri Zoltán helyére.
A portál azzal kezdte az egyébként rövid interjút, hogy Knezevics Viktor, a város tavalyi Pro Urbe díjas cégvezére legutóbb az adventi gyertyagyújtás miatt szerepelt a hírekben. Rákérdeztek, hogy azóta mi mindent csinált, Knezevics pedig elmondta, hogy kicsit jobban belefolyt a szegedi gazdasági életbe.
„Próbálom azonosítani azokat a gazdasági szereplőket, akikkel együtt lehet dolgozni. Tizenegy év után eljöttem a BP-től. 2016-ban költöztem ide a céggel együtt, az első pillanatban megszerettem a várost” – tette hozzá az üzletember. Azt is elárulta, hogy üzleti tanácsadással is foglalkozik, az egyetemmel és a megyei iparkamarával is dolgozik, illetve dolgozott együtt az elmúlt időben. Ezen kívül kapcsolatban van olyan cégekkel is, amiket még nem nagyon ismernek a régióban, pedig – mint fogalmazott – megérdemelnék, hogy ismerje az ország is a nevüket.
Az interjú során az is kiderül, hogy az egykori BP-vezér megpályázta az SZKT ügyvezető igazgatói posztját.
„Igen, pályáztam. Amikor megjelent a pályázat, akkor végiggondoltam, milyen feladat lehet ez valójában. Fontosnak napjaink fenntarthatósági kihívásaira megtalálni a válaszokat, és azt gondolom, hogy egy jól átgondolt, jól szervezett és utasközpontú közösségi közlekedés egy fontos és adekvát válasz erre, több szempontból is” – magyarázta a városi hírportálnak.
„Például mind környezetvédelmi mind közlekedési szempontból egyre kevésbé fenntartható az, hogy reggel beülünk az autónkba, megyünk vele tíz–tizenöt percet, majd az autó órákat áll a munkahelyünknél, és onnan miután befejeztük a munkánkat, tíz perc alatt hazamegyünk vele. Ezen biztos, hogy lehet és kell változtatnunk. Azért is jelentkeztem, mert azt gondoltam, most még van annyi energiám, hogy még tudok közvetlenül is adni valamit Szegednek, a szegedi embereknek” – fejtette ki.
Fotó: Bálint András / Szegeder
Elmondta, a pályázatra készülve látta, hogy a társaság komoly gazdasági kihívások előtt áll, amire szintén válaszokat kell találni. A koronavírus-járvány első időszaka alaposan visszavetette a közösségi közlekedést, és az egyik legnagyobb feladat most szerinte az, hogy minél több korábbi utas újra beleszeressen a közösségi közlekedésbe, és hogy új utasokat is megnyerjenek. Aztán, mint hozzátette, a covidot pedig az energia árak elszabadulása követte, amely szintén nagy kihívás.
Knezevics Szeged városfejlesztését mindig nagyon előretekintőnek és progresszívnek találta,
amit szerinte például a nagyon fejlett a kerékpáros infrastruktúra és a városban nemrég megjelent közrollerek is mutatnak. A BP-re visszatérve elmondta, hogy az egy teljesen másfajta kihívás volt.
„Mindig azt láttam, hogy Budapest elszívja a tehetségeket, akkor még engem is, hiszen pécsi gyerek vagyok. Az én személyes motivációm a szegedi iroda létrehozásával az volt, hogy olyan minőségi szellemi munkák jelenjenek meg egy magyarországi vidéki nagyvárosban is, amik eddig csak Budapesten voltak elérhetők. Itt az volt a kihívás, hogy vajon megteremthető-e az a fajta légkör, be tudjuk-e vonzani azokat a tehetségeket, akikre szükségünk van” – magyarázta a különbségeket.
Az SZKT kapcsán úgy fogalmazott, hogy az egy régóta jól működő vállalat és fontos, hogy ami jól működik már most, azt tovább kell vinni és még jobbá tenni. „Itt a kihívást az jelenti, hogy hogyan tud reagálni a cég a megváltozott mobilitási szokásokra, illetve a gazdasági és fenntarthatósági kihívásokra” – zárta. A teljes írás ide kattintva elérhető.