Az egyre kevesebb felvehető hallgató miatt nettó 58 millióból hirdeti magát az SZTE a fiataloknál

A Szegedi Tudományegyetem egy közbeszerzési pályázat szerint többek között PR cikkek és videók megjelentetésére nettó 58 millió forintot költ majd egy 20 hónapos időszakban. Az Átlátszó azt írja, hogy a közbeszerzésre a MyAd Kft. adott érvényes ajánlatot. Miközben felmérések szerint a 18–24 éves korosztály nem lelkesedik különösebben a nyomtatott sajtóért, a kommunikációs terv alapján az intézmény ilyeneknél is bőségesen hirdet majd.

„Az egyetemek közti nagy verseny és a potenciálisan felvehető hallgatói létszám folyamatos csökkenése miatt Megrendelő médiakampányokat kíván megvalósítani intézménye és annak képzései népszerűsítésének érdekében a különböző rendelkezésre álló felületeken (online, offline médiumok, valamint közösségi médiaplatformokon) mind a magyar, mind a külföldi felvételizők számára” – ezzel indokolja a Szegedi Tudományegyetem a kampány szükségességét a tenderkiírás szerint, amelyet a MyAd Kft. nyert a 20 hónapos időszakra, legfeljebb nettó 58 815 450 forintért vette észre az Átlátszó. A kiírás szerint az ő feladatuk többek között

  • rádiószpotok gyártása országos és helyi rádióknak;
  • kommunikációs kampányüzenetek nyomtatott sajtó megjelenítése megyei lapokban, kereskedelmi sajtóhirdetésekkel, PR cikkekkel, interjúkkal és natív cikkekkel;
  • online hirdetési felületek vásárlása (banner, szöveges hirdetés, PR cikk, natív cikk);
  • Csoportos SMS küldés a meglévő felvi.hu-s adatbázisra;
  • Facebook, Instagram, Google Ads, YouTube kampány lesz.

A szerződéshez csatolt lista szerint 2022. második negyedévében 6 hét alatt 5,9 millió forintot terveznek költeni az alábbi termékeknél: delmagyar.hu, Petőfi népe online, Békés Megyei Hírlap online, Index.hu, Velvet.hu, Totalcar.hu, Napi.hu, Divany.hu, femina.hu, 24.hu, Hirstart.hu, Vezess.hu, Startlap.hu, Startlapjatekok.hu, Citromail.hu, Lap.hu, Felvi.hu, Gong rádió, Rádió 1 Budapest, Rádió 1 Szeged, Rádió 1 Békéscsaba. Az Átlátszó megjegyzi, a felsorolásból egyedül a 24.hu tekinthető nem kormányközeli portálnak, ha ezek tulajdonosait nézzük.

Több mint 800 ezer forintot szánnak SMS-re és Pont Ott Partyra. A harmadik negyedévben a fentieken kívül még a nyomtatott, kormányközeli Délmagyarországban, a Petőfi Népében és a Békés Megyei Hírlapban is hirdetnek, erre 4,7 millió forint jut. 2023 év elején a felvételi kampányban is bővül a lista: a HVG, a felvi.hu, a kozepiskola.hu került fel a listára közel 23 millió forintért, de hirdetnek még a Petőfi Rádión és a Centrál Média online lapjaiban is. A szerződés szerint a hirdetések célcsoportja az

  • alap- és osztatlan képzésekre potenciálisan jelentkező 17–19 éves középiskolás diákok;
  • felsőoktatásba potenciálisan felvételiző leendő hallgatók szülei;
  • középiskolai tanárok;
  • mesterképzésekre potenciálisan jelentkező 21+ éves alapdiplomával rendelkezők;
  • képzésekre mesterdiplomával rendelkezők.

Nyomtatott lapot azonban az Átlátszó által hivatkozott, 2020-ban a MEME által készített iparági kutatás szerint a célközönség, azaz a fiatalok ritkán olvasnak. Ráadásul a 2015-ösadatok szerinti több mint 35 ezres olvasótáborral rendelkező Délmagyarország 2019-re 25 ezer környékére apadt, 2021 végére ez a szám 17 569-ra zsugorodott.

Mint írják, a nyertes, a 2013-ban alapított MyAd Kft. nem ismeretlen a kormányzati kommunikációs piacon. 2016-ban a Rogán Antal által vezetett Nemzeti Kommunikációs Hivatal médiavásárlási és médiatervezési szolgáltatások tárgyú közbeszerzésén még 2015. december 4-én nyertek. 2016 óta a MyAd Kft. nyerte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tenderét Balásy Gyula cégével, a New Land Media Kft.-vel, amely utóbbi a Nemzeti Kommunikációs Hivatal favoritja: évente tízmilliárdok landolnak Balásy cégeinél.

A MyAd Kft. dolgozik BKK-nak, a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, 30 millióért végzi a MÁV CEF vonalfejlesztés komplex kommunikációját, 48 millióért készítenek többek között oktatási célú kisfilmet a Nemzeti Védelmi Szolgálatnak – írja az Átlátszó cikke.