Takarná a kilátást a zajvédő fal Kecskésnél, ezért kihagynák, a lakosok most egy új technológiáért harcolnak

A Szeged-Röszke vasútvonal felújításával kapcsolatban már többször fordultak aggodalommal Mihálik Edvinhez a környékbeli lakók a közösségi oldalán megosztott poszt szerint. Most újra megkeresték Szeged Zöld város programjáért felelős tanácsnokát azzal, hogy a kivitelező szerint a kecskési szakaszon nem lesz zajvédő fal, mert az akadályozná a Czibula Antal utcai átkelőhelyen a pálya beláthatóságát.

Mihálik állítása szerint írt is egy levelet az ügyben mind a vasúttársaságnak, mind pedig a kivitelezőnek. Ahogyan arra a lakók is felhívták a figyelmét, léteznek már olyan modern zajvédelmi rendszerek, amik alacsonyan, a vágány mentén, a kerekek magassábán helyezkednek el, illetve a sínpályába építhetőek, így megoldható, hogy az átjáró biztonságos legyen, ugyanakkor a zajt is tompítsa.

Elmondása szerint azt akarják elérni, hogy a fent említett technológiát építsék be ide, hiszen a Szeged–Röszke vonalat most újítják fel, ráadásul 45 milliárd forintból. Szerinte egy ilyen beruházás nem lehet sikeres, ha a kivitelezés során nem veszik figyelembe a helyiek érdekeit, ha nem nyeri el a lakosság támogatását, így reméli, hogy a MÁV és a V-Híd végül a technológia mellett dönt és megfelelő zajvédelmet biztosít majd Kecskésen és Szentmihályon. 

Mint posztjában megígérte, a fejleményekről be fog számolni. A képviselő egyébként posztjában a STRAIL alacsony kialakítású zajcsökkentő rendszerét hozta fel példának, amely alacsony profilú, így a beláthatóságot nem rontja, de a legfőbb zajforrásnál, a kerekeknél tompít:

Fotó: Strail