Saját bevallása szerint a magyar tulajdonú húsipari márkák körében a Pick az elsők között tett jelentős lépéseket a termékei csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségének csökkentése céljából. A szinte kizárólag műanyagból készült csomagolásaik most egy kicsivel kevesebb műanyagot fognak tartalmazni.
A cég csütörtökön kiküldött sajtóközleményében büszkélkedik arról, hogy öt év múlva már csak száz százalékban újrahasznosítható anyagokból készült csomagolásban akarják árusítani szeletelt termékeiket. A 2022 első negyedévére megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a boltokban jelenleg kapható
legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcaméretét 3 centiméterrel csökkentették,
ami 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét. Azt a cég is elismeri, hogy az Európában megtermelt műanyagok csaknem 40 százalékát a csomagolóanyagok gyártásához használják fel. A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával csökkentették annak köszönhetően, hogy a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát is közel negyedével csökkentették.
A nagyobb vállalatoknál egyre népszerűbb Magyarországon is az ún. greenwashing, ami magyarul zöldre mosást jelent. Ez az a reklámstratégia, amikor egy cég környezetbarátnak tünteti fel magát vagy egy termékét, és azért folyamodnak ehhez a taktikához, mert így jobban magukhoz tudják csalogatni azon a vásárlókat, akik valamelyest fontosnak tartják a környezetvédelmet.
A témában ajánljuk Gus Johnson amerikai sketch comedy videóját: