A Portfolio készített riportot az ötvenes évek óta működő Florinról, amely a rendszerváltás előtt a három nagy magyar háztartásvegyipari és kozmetikai vállalat egyike volt, majd hosszas agónia után kis híján csődbe ment. Új tulajdonosa azonban kihúzta a kátyúból – ma már az egész országot képes ellátni fertőtlenítőszerrel, a multikkal versenyez, és a külpiacokon terjeszkedik.
A vezető szerint 2012 volt a legnehezebb év a cég történetében, a mélypontról sikerült elrugaszkodni. 2013-ban csökkentek a veszteségek, 2015 már szerény nyereséggel zárult, 2018 óta pedig a kétmilliárd forintot is meghaladta az árbevétel. Ilyen fejlődési szakaszban találta szembe magát a Florin a 2020 tavaszán kirobbant koronavírus-járvánnyal.
A járvány egy éve alatt 4 millió liter fertőtlenítőszer készült a Florin Zrt. szegedi gyárában, és 17 millió darab termék került a kórházakba, közintézményekbe, iskolákba, valamint a boltokba. „Először meghosszabbítottuk a munkaidőt, majd bevezettük a huszonnégy órás műszakokat. Le kellett állítanunk minden más termék gyártását, hogy az összes soron fertőtlenítőszer készüljön” – mondta Barta Attila.
2021 júniusára elkészült a második csarnok, amelybe a kétmilliárd forintos beruházásból automatizált gyártósorokat is beszereztek. Ma már az egyik legkorszerűbb hazai háztartás- és egészségvegyipari üzemmel rendelkeznek, és az új, 4500 négyzetméteres létesítmény minden része alkalmas fertőtlenítőszerek gyártására, így
szükség esetén egymaguk is el tudják látni Magyarországot.
Barta Attila nem tart attól, hogy a kapacitásait villámgyorsan növelő cég bajba kerül, ha a járványhelyzet lecsengésével csökken a kereslet a fertőtlenítőszerek iránt: „Folyamatosan keressük az exportlehetőségeket is; ha készen áll majd a teljes gyártókapacitás, nagyobb volumenű külföldi szállításokat is tudunk vállalni, szeretnénk régiós szinten is meghatározó szereplővé válni” – emelte ki a cégvezető.
A Florinnak jelenleg 110 dolgozója van, és a létszám a termelési csúcsok idején 200-ra is nőhet.
Az elmúlt másfél év az egészségügyben használt fertőtlenítőszerek magyarországi piacát is átrendezte: a külföldi cégek nyomasztó fölénye után mostanra a Florinnak is sikerült feltörnie, és stabil megrendeléseket szereznie a kórházaktól. Barta Attila, aki kereskedőként átélte, hogyan mennek tönkre vagy zsugorodnak össze a nagy múltú magyar háztartásvegyipari gyártók, éppen azt tűzte ki célul, hogy cégében visszaépüljön az a gyártási képesség és know-how, ami 1990-ben még megvolt Magyarországon, és a sikere más ágazatoknak is példát mutasson.
A teljes Portfolio-cikk ide kattintva elérhető.