A Szegedre tavaly berobbant Wolt is átalakul, megvette az amerikai DoorDash

Az amerikai DoorDash Inc. és a finn Wolt Enterprises OY közös szerdai bejelentése szerint az amerikai vállalat teljes egészében részvénykibocsátásos konstrukcióban megvásárolta a finn vállalatot.

A Wolt blogbejegyzése alapján a végleges megállapodás arról szól, hogy az amerikai vállalat egy éven belül megvásárolja a 2014-ben indult finn startupot, részvénytranzakció keretében. Magyarországra 2018-ban léptek a piacra, Szegedre tavaly jöttek. A Wolt 4000 alkalmazottal rendelkezik és 23 országban van jelen.

Az amerikai DoorDash abban bízik, hogy vezető helyi kereskedelmi platformmá tud fejlődni a célországokban. Miki Kuusi, a Wolt társalapítója és jelenlegi vezérigazgatója a jövőben a DoorDash International vállalatot fogja vezetni és közvetlenül Tony Xu-nak, a DoorDash alapítójának és vezérigazgatójának jelent majd.

„Röviddel ezelőtt bejelentettük, hogy mostantól egy csapatot alkotunk a DoorDash-sel. Folytatjuk megkezdett utunkat Woltként, de a DoorDash részeként – és felelősek leszünk a közös nemzetközi működésünkért is” – áll a Wolt közleményében. „A DoorDash elképesztő vállalkozást épített fel a világ egyik jelentősebb piacán, míg mi egy kis országból jövünk, és nagyon gyorsan kellett elsajátítanunk a terjeszkedés művészetét” - fogalmaz a Wolt vezére.

A tranzakciós részvényárfolyam mintegy 7 milliárd euróra teszi a Wolt piaci tőkeértékét, azaz nagyjából a háromszorosára, mint amennyi a cég éves forgalma. A felek 2022 első felére várják a tranzakció véglegesítését a szokásos felügyeleti jóváhagyások megszerzése esetén. Az akvizícióval 22 európai ország piaca nyílik meg az egyébként is gyors ütemben terjeszkedő DoorDash előtt, és ezzel összesen 700 millióra emelkedik működési területének  lakosságszáma.

A DoorDash az európai terjeszkedés előtt már az Egyesült Államok, Kanada, Ausztrália és Japán 7 ezer városában állt élelmiszerfutár-szolgáltatásával ügyfelei rendelkezésére. Elemzők az idén 65 százalékos forgalomnövekedést várnak a DoorDash-től. Az élelmiszer házhozszállítással foglalkozó amerikai DoorDash Inc. részvénye szerdán több mint 16 százalékkal emelkedett a tőzsdén kívüli forgalomban azt követően, hogy bejelentette a finn Wolt megvásárlását.

Korábban írtuk, hogy Foodpanda néven, új arculattal működik tovább a NetPincér szeptember 28-ától. Mint akkor közölték, az 1999 óta működő, magyar alapítású NetPincér ételrendelő platform 2016-ban lett a világszerte több mint 50 országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagja. A cégcsoporton belül szeretnék egységesíteni a márkákat Európában, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezetik be a foodpanda márkát.

A cég csaknem 6000 éttermi és üzleti partnere megmarad, és továbbra is együtt dolgoznak a több mint 4300 szerződött futárpartnerükkel. A felhasználók számára a kezelőfelület nem változik, minden funkció elérhető marad, de az oldal és az app megjelenése megújul. Október elejéig még a NetPincér applikáció is elérhető volt.