Botka László és egy gigantikus hal adták át az Oskola utcát és a nagy szegedi közlekedési beruházásokat

Szombat délutánra időzítették az Oskola utca felújítása és az azt magába foglaló nagy közlekedési projekt lezárását és az utca hivatalos átadását. Ezen alkalmon Botka László polgármester a szalagot átvágva adta hivatalosan is a közlekedők használatára a most felújított utcát, mellette kerékpárosok fogták a szalagot, mögötte pedig a városi bábszínház halalakja dobta fel a látványt.

Egy 2020 júniusában elkezdett, nagyobb volumenű projekt fejlesztései összesen négy alprojektben hat városrészt érintettek Szegeden. A teljes projektben 1,43 milliárd forint európai uniós forrást használt fel az önkormányzat, amit saját forrásból 775 millió forinttal egészítettek még ki. A belvárosi fejlesztéseknek köszönhetően

Szeged és az ország egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala vált átjárhatóbbá a kerékpáros közlekedés számára.

Az Oskola utca–Belvárosi híd–Stefánia útvonalon irányhelyes kerékpáros létesítményeket és a közösségi közlekedést segítő forgalmi sávokat alakítottak ki. Széles, díszburkolattal kirakott járda épült a gyalogosoknak az Oskola utcán. A kerékpáros és közösségi közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében felújították a Belvárosi híd lábánál található csomópontot és a Nemzeti Színház előtti körforgalmat is. Kerékpáros-gyalogos zónává alakult a Széchenyi téri postától a bíróságig tartó rész, bár itt felújítás nem történt.

Kétoldali kerékpáros nyomok, illetve kerékpársávok létesültek, hogy minden közlekedő számára egyértelművé váljon a közlekedés rendje. Húsz, nagykörúton belüli egyirányú utcát nyitottak meg az ellenirányú kerékpáros közlekedés számára is. Az építkezéseket megelőzően vízvezeték-rekonstrukciót is végeztek az Oskola utcán és a Stefánián, erre további 180 millió forintot fordított a város.

A teljes projektben 56 kerékpártámaszt helyeztek ki, amelyből 44 a belvárosban van. A belvárosban 9 kilométerrel egészült ki a kerékpáros útvonalak hossza, ami a teljes projektben összesen 26 kilométer bővülést jelent. A teljes projektben 18 troli- és buszmegálló épült, illetve újult meg. Az Oskola utcán 13 fát ültettek, ezekkel együtt a projekt egészében összesen 234-et.

A kivitelezést a közbeszerzési eljárásban nyertes cégek végezték el: Baktón és Új-Petőfitelepen a Dél-Konstruktív Kft., Újszegeden, Tarjánban, az Északi városrészben és a belvárosban a Délút Építő és Bányászati Kft. Jelenleg összesen 121 kilométer a szegedi kerékpáros hálózat, ez 2018 óta 50 kilométeres bővítésnek köszönhető.

Az Oskola utcát november óta lehet már használni, akkor videón mutattuk be, mik is változtak pontosan.