Vitézy: Megvan a kétharmad, az IC-k több mint 67 százaléka késett öt percnél többet augusztusban

Augusztusban újabb negatív rekordot döntött a MÁV, a magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos, azaz késett kevesebbet, mint 5 perc, osztotta meg Vitézy Dávid a statisztikát közösségi oldalán. A közlekedési szakember szerint ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.

Vitézy kitért az Orbán Viktor által szombaton mondottakra, a miniszterelnök ugyanis Kötcsén a sajtó kérdésére a vasút helyzetéről azt mondta, érdemes összehasonlítani, mi volt Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát”. Vitézy szerint a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokkal szemben az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult.

A korábbi főpolgármester-jelölt szerint a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető, hogy a magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Az ATV-ben elmondta, az elmúlt 10 év fejlesztéseinek köszönhetően a budapesti elővárosi vonalakon jobb a helyzet, mint az InterCityken – utóbbiakon visszamondták a mozdonybeszerzést és a kocsibeszerzést.

Egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat” – sorolta Vitézy.

Szerinte a kormányzati döntéshozók csak magukat vezetik félre, hiszen valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már igazán látványos lett: néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke. Nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.