Tévesen von le újra korábbi előfizetési összegeket az Apple Pay

Téves levonások egész sorozata indult el szerda délután azoknál, akiknek az Apple Pay-nél regisztrált bankkártyájuk van, írja a Telex. Elsőre úgy tűnik, hogy a probléma csak a magyar felhasználókat érinti. Az még nem látszik, hogy min múlik, kitől vonnak le pénzt, és kitől nem.

Az viszont biztos, hogy bár a levonások tévesek, az összegek nem véletlenszerűek. Olvasói levelekből arra következtet a Telex, hogy az Apple Pay most is aktív, vagy korábbi előfizetések díjait vonja le újra, vagy többször. Egy olvasójuk azt írta: „Amit ki tudtam deríteni, hogy a költségek olyanok voltak, amik már nem elérhető előfizetési opciókhoz tartoztak vagy az árak megváltoztak azóta.”

Egy másik olvasónak egymás után három összeget emelt le a kártyájáról az Apple: 2790, 3390 és 4490 forintot. „Az Apple fiókomban fel van tüntetve az összes rendelés, ez a három tétel nincsen a listán (bár lehet a könyveléshez idő kell), viszont pontosan ez a három összeg volt az utolsó három előfizetési díjam összege ebben a hónapban” – írta. A levélírók között olyan is volt, akinek egy azóta az Apple Pay-ből már törölt kártyájáról vontak le 6700 forintot.

A hiba talán legnagyobb vesztese az egyik olvasó apja volt – vagyis lett volna –, akinek 129 990 forintot vontak le Revolut számlájáról, majd még egyszer ugyanennyit megpróbáltak volna pár perc múlva, ha nem tiltja a szolgáltatót. Tíz perc eltelte után törlődött a vásárlás, tehát végül nem érte kár az apát. 

Az egyik olvasói levélből kiderül, hogy az MBH bank észlelte a problémát: „Tőlem kétszer is levont pénzt délután, pár ezer forintos összegeket. Nekem nem tűnt fel, az első jel az volt, hogy kaptam egy értesítést az Apple Pay-en keresztül, hogy a bankom (MBH) letiltotta a kártyát… olyan, mintha a MBH már előremenekülne, és minden kártyát letiltana, ami Apple Pay-be van regisztrálva?” A bank a Telexnek is nyilatkozott, azt írták, „kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket. A téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket”.

Az OTP viszont úgy tűnik, nehezebben birkózik meg a helyzettel. „Az OTP tőlem nagyjából 12.000 Ft-ot vont le, amíg le nem tiltottam a kártyát. Így viszont új kártyát is kell igényelni. A bank ügyfélszolgálata nagyon leterhelt, több mint 50 percbe került elérni őket, éppen a jelenség tömeges volta miatt. Felvették a panaszt. Kivizsgálást ígértek” – áll egy másik olvasói levélben. A Raiffeisen Bank már kiadott egy közleményt, amelyben jelezték, a probléma megoldása folyamatban van.

A Telex egyik olvasója szerint az ilyen esetek miatt érdemes lenne digitális kártyákat használni webes fizetéskor, mivel ezek könnyen letilthatók, cserélhetők vagy pótolhatók.