A MÁV cáfolja Vitézyt: nem a zsúfolt budapesti elővárosból hozták a szabadkai vonalra a dízel motorvonatot

Frissítés (15:38): A MÁV reagált Vitézy Dávid egykori közlekedési államtitkár Faacebook-posztjára, mely szerint az újranyitott Szeged–Szabadka-vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot. A vasúttársaság azt írja, nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged–Szabadka vonalon.

Ez fake news.

A valóság a MÁV levele szerint ezzel szemben az, hogy a Szeged–Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az úgynevezett duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód. A lajosmizsei vonalon – a balesetes járművek kijavítását követően – az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok, írják.

Korábban írtuk:

„Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka-vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon” – írta Facebookján Vitézy Dávid, aki mostanában gyakran kritizálja a közlekedési kormányzatot Lázár János alatt.

A volt közlekedési államtitkár azt kifogásolta, hogy a MÁV még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja, miközben a Budapest–Lajosmizse vasútvonalon egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek. „Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat.”

Vitézy két poszttal illusztrálta a helyzetet, az egyiken Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke arról írt, „óriási szerencse”, hogy nem vitte a bringáját, mert a lajosmizsei vonalon akkora a zsúfoltság, hogy alig tudott volna leszállni. A másik poszt pedig Lázár János bejegyzése arról, hogy elindult a Szeged–Szaabadka vasútvonalon a személyforgalom.

A nyolc év után újraindult Szeged–Szabadka-vasút első járata kedden hajnalban indult el, Lázár Jánossal építési és közlekedési miniszterrel és Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgatóval. A vonal újraindulásáról készült riportunkat alább lehet olvasni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

„Kell egy bérlet, ami jó erre is, kitalálod holnapig?” – Lázár Jánossal indult az első szabadkai vonat

A 45 kilométeres utat másfél óra alatt teszi meg az öreg orosz vonat. A gyorsabb menetidőre és a modern villamos motorvonatokra éveket kell még várni.