Hétfőn állt forgalomba a MÁV „vadonatúj” mozdonyai közül az egyik, ám meglepetés, hogy nem az 1-es bécsi fővonalon, hanem a Tokaj IC élén Debrecenen, Nyíregyházán és Miskolcon át. A MÁV bemutatkozó videójában még minden rendben ment, azt is megemlítik, hogy bár használt járművek, korszerűek, stabilak és kiszámíthatóak.
Az első éles útján azonban műszaki hiba miatt kényszerpihenőt kellett tartania Kőbánya-Kispest vasútállomáson. Mint kiderült, a vasúttársaság tájékoztatása szerint a Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel, vagyis nem a mozdonnyal volt a probléma. A helyszínen elhárították a hibát, és a szerelvény folytatta az útját, szerencsére már Budapestre visszafelé tartott ekkor. A mozdony visszafelé a Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity élén közlekedett, ami már a tervezettnek megfelelően sikerült.
Időközben arról szólnak újabb, hivatalosan nem megerősített hírek, hogy egyetlen kapcsolón múlt a veszteglés Kőbánya-Kispesten, mivel a mozdonyvezető már jó ideje nem dolgozott ezen a típusú mozdonyon, így figyelmetlenségből adódóan nem sikerült a műszaki hiba utáni gyors helyreállítás.
A 15 bérelt mozdony csak elsőre tűnik újnak a MÁV járműflottája közt elvegyülve, valójában igencsak használtak. Az egyik szakportál szerint a Siemens Taurusok már 17 év körüliek, és 3 millió kilométer futásteljesítmény van bennük járművenként. Itthon 160 km/h-ra vannak engedélyezve – idehaza nincs nagyobb sebességű pálya –, de engedéllyel rendelkeznek Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.
Forrás: MÁV
Valójában azért lehetnek szükségesek, mert az osztrák szabályok szerint egységes európai vonatbefolyásoló rendszerrel (ETCS) felszerelt mozdonyok járhatnak csak náluk, és a MÁV saját Tausur mozdonyaiban nincs ETCS, viszont nagyon drága lenne felszerelni őket vele. Ennek ellenére közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal.
A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, ami a MÁV szerint energiaköltség megtakarítást is eredményez.