Kirúgott egy MÁV-os vezérigazgató-helyettest Lázár János

Frissítés (21:20): A hvg.hu hírének megjelenése után nem sokkal helyreigazítást adott ki a vasúttársaság, miszerint ma pontatlanul jelent meg és több médium is tévesen idézte, hogy a MÁV vezetésében két vezérigazgató-helyettes felmentését kezdeményezte volna a tulajdonos. A valóság ezzel szemben az, hogy az értesülés csak Bádonfainé Szikszay Erzsébet, gazdasági vezérigazgató-helyettes esetében helytálló. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be”.

Korábban írtuk:

„Két régi MÁV-os vezetőben találta meg Lázár János építési és közlekedési miniszter a közelmúlt közlekedéspolitikai botránya, a MÁV “kirakatvonalán”, a Budapest-Győr-Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás felelőseit” – tudta meg a hvg.hu.

A lap azt írja, szerdán döntöttek Lázár minisztériumában arról, hogy Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes – aki Szijjártó Péter miniszter keresztapja – és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes távozik a vasúttársaságtól. Ez nem volt váratlan, hiszen az építési és közlekedési miniszter a múlt héten azt találta mondani, hogy

A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket”.

A hvg.hu szerda délután elérte Csepreghy Nándor miniszterhelyettest (az alábbi képen balról), aki megerősítette a két menesztést és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk, és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.

Csepreghy az 1-es vasúti fővonal botrányára utalva arról beszélt a lapnak, hogy „voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett

a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak.

Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget”.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

A hvg.hu-nak Csepreghy arra is reagált, hogy Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár gyakran kritizálja az ÉKM működését, például a vonalbezárásokat és a tegnap esti beruházás-stopot is. Csepreghy szerint ha Vitézy az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására, vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére”.

A hvg.hu ezen kijelentésekkel kapcsolatban megkereste Vitézy Dávidot is, aki azt mondta,

a legnagyobb többletkiadást éppen a kormánybiztosként Lázár János által felügyelt tram-train okozza a MÁV-nak,

a legnagyobb, éves szinten akár 30 milliárd forintos bevételkiesést pedig a miniszter által lelkesen reklámozott vármegyebérletek bevezetése. A korábbi időszak terveiről és azok költségéről pedig úgy vélekedik, minden ilyen fejlesztési tervezés EU-s pénzből ment, azt amúgy sem fordíthatták volna például pályakarbantartásra".