Szegedi diákok és a szülői front alapítója is felszólal majd egy budapesti előadássorozaton

Idén lesz 175 éves az 1848/49-es forradalom és szabadságharc, így 48 órás ünneplésére, emlékezésre, demonstrációra, civil együttlétre hívnak mindenkit a Civil Sugárút szervezői március 14–15-én a budapesti Hősök terére és az Andrássy útra. A zárórendezvény az ünnepnapon délután 15 órakor indul a Szabadságmenettel egészen az Andrássy út elejéig.

Mint az a program leírásában is áll, a kétnapos Civil Sugárút egyik célja, hogy civil szervezetek szabadon bemutassák szakmai értékeiket, tevékenységeiket. Terveink szerint a programok között mindkét napon lesznek beszélgetések emberjogi, oktatási, szociális, kulturális, egészségügyi, gazdasági és ökológiai problémákról is.

Utóbbi részeként lesz megtartva a TED Talk mintájára egy előadássorozat Foglaljuk vissza az oktatást gyermekeinknek címmel, melyet Veiszer Alinda fog vezetni. A programban előadóként részt vesz többek között L. Ritók Nóra és Törley Katalin pedagógus is, aki a Tanítanék Mozgalom vezetője.

Fotó: Bálint András / Szegeder

Szegedi érintettség is van, ugyanis két szegedi diák, Fodor Zsófia (fenti képünkön, a Móra Ferenc Múzeumnál tartott élőláncon) és Süli Ákos, az Egységes Diákfront (EDF) képviseletében fog előadni, mely során az Egységes diákfront elmúlt éves tapasztalatait adják majd át a diákoknak és elmesélik, hogyan tudják ők is hatékonyan képviselni az érdekeiket az iskolájukban.

Továbbá előad majd Hajnal Edina Szegeden élő szülő is, aki két kisgyermek anyukájaként oroszlánrészt vállalt eddig is a hazai oktatási rendszer fejlesztése, a tanárok megbecsülése érdekében zajló demonstrációk szervezésében. Megalapította az Egységes Szülői Front nevű aktivista közösséget, akikkel számos figyelemfelkeltő akcióban vettek részt.

Edina a Jól-Lét alapítvány munkatársaként az itthon még gyerekcipőben járó nőjogokkal, diszkriminációval foglalkozik, a valódi esélyegyenlőség megteremtése érdekében tevékenykedik. Előadásában a szolidaritás szerepének fontosságáról fog mesélni: „Miért fontos, hogy a saját problémáinkon kitekintve megértsük a többiek helyzetét, nehézségeit?”